بیش از 7هزار تن پسته در سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش ارانیوز، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و 567 تن پسته سال جاری از سطح 6 هزار و 500 هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

بیش از 7هزار تن پسته در سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش از ، و به نقل از روابط جهادکشاورزی ؛ اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 10 هزار و 300 هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که 6 هزار و 758هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او با بیان اینکه برداشت پسته در سمدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان یستان و بلوچستان از شهریور شروع و هم اینک به خاتمه رسید، گفت: مهمترین ارقام این محصول در استان کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمدآقایی هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید نمود: پسته فراوریی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه می توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

او کمبود واحد های بسته بندی، فرآوری و ترمینال ضبط پسته را از عمده مسائل این بخش برشمرد.

سیستان و بلوچستان با فراوری بهترین و با کیفیت ترین پسته یکی از مهمترین قطب های فراوری این محصول در کشور است که به سبب نداشتن کارگاه های فرآوری و بسته بندی، پسته با کیفیت فراوریی آن در گمنامی فرو رفته و به ناچار در بسته هایی با نام دیگر مناطق کشور صادر می گردد.

این استان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و ... دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان فراوری 2 بار محصول را دارند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 101

به "بیش از 7هزار تن پسته در سیستان و بلوچستان برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 7هزار تن پسته در سیستان و بلوچستان برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید