بنگاه های گردشگری تسهیلات کرونا می گیرند

به گزارش ارانیوز، مطابق کارگروه کرونا فرآیند ثبت نام و پرداخت تسهیلات بنگاه محور تا خاتمه آذرماه امسال انجام و مدت تنفس بازپرداخت آن نیز تا اول اردیبهشت ماه سال 1400تعیین می گردد.

بنگاه های گردشگری تسهیلات کرونا می گیرند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تسنیم ،از آنجایی که گردشگری یکی از بخش هایی است که می تواند اشتغالزایی فراوانی داشته باشد، همیشه یکی از بخش های مهم برای اشتغالزایی بوده و هست. با وجود گذشت 8 ماه از شروع انتشار ویروس کرونا و کاهش شدید سفرهای داخلی و خارجی و خسارت های جدی ناشی از آن به صنعت گردشگری، متولیان این صنعت هنوز هیچ اقدام موثری برای نجات این بیمار رو به اهتزار انجام نداده اند.

در هفته ای که گذشت کارگروه مقابله با پیامدهای مالی کرونا در راستای حمایت از فعالان گردشگری کشور، با اختصاص تسهیلات بنگاه محور به کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری موافقت کرد.

نهاوندیان، رئیس کارگروه و معاون مالی رئیس جمهور گفت: در حالی که هدف تسهیلات حمایتی قبلی درحوزه گردشگری، حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری نیروهای شاغل در مراکز و شرکت های گردشگری بود، هدف تسهیلات حمایتی جدید حفظ و پایداری بنگاه ها و شرکت های حوزه گردشگری است.

در این جلسه مقرر شد که وزارت میراث فرهنگی به منظور تسریع در اعطای این تسهیلات بنگاه محور، به درجه بندی بنگاه های گردشگری کشور بپردازد و آن در دستور کار قرار دهد. کارگروه مصوب کرد که فرآیند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات بنگاه محور تا انتها آذرماه امسال انجام گردد و مدت تنفس بازپرداخت آن نیز تا اول اردیبهشت ماه سال 1400تعیین گردد.

همچنین کارگروه مقابله با پیامدهای مالی کرونا موافقت کرد که پرداخت مالیات، پرداخت هزینه های آب و برق و گاز، پرداخت هزینه های حق بیمه سهم کارفرمایی و هرنوع تسهیلات اخذ شده بانکی(قبل و بعد از کرونا) از سوی فعالان رسته های گردشگری تا انتها سال 99تمدید گردد.

مصوبات کارگروه مقابله با پیامدهای مالی کرونا برای اجرایی شدن باید در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به تصویب برسد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 956

به "بنگاه های گردشگری تسهیلات کرونا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنگاه های گردشگری تسهیلات کرونا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید