بانک اطلاعاتی باستان شناسی اردبیل تقویت شود

به گزارش ارانیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر ضرورت تقویت بانک اطلاعاتی باستان شناسی این استان تاکید کرد.

بانک اطلاعاتی باستان شناسی اردبیل تقویت شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز پنجشنبه 6 دی در نشست هم اندیشی با باستان شناسان دانشگاه محقق اردبیلی شرح داد: با وجود تعدد آثار باستان شناسی، وضعیت استان اردبیل در باستان شناسی رضایت بخش نیست.

او افزود: در وهله نخست نیاز است که بانک اطلاعات و آرشیو مناسبی برای بخش باستان شناسی داشته باشیم و حتی وضعیت نگه داری اشیا تاریخی نیز تغییر یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به منظور تحقق این مهم لازم است بخش دانشگاهی مشارکت داشته باشد؛ چرا که مسئولیت اداره کل اجرایی است و در مقابل نقش دانشگاه تئوری پردازی است.

فلاحی با بیان اینکه حلقه مفقوده نه کمبود امکانات و اعتبارات بلکه فعل خواستن است، ادامه داد: بارها با دانشگاه مکاتباتی اجرا شده تا طرح های پژوهشی و مطالعاتی مشترک تعریف شود.

او همچنین به حمایت از اردوهای دانشجویی، همایش های بین المللی و راه اندازی سایت موزه های مشترک باستان شناسی با دانشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین سرانجام نامه های دانشجویی نیز مورد حمایت است.

او افزود: بخش میراث فرهنگی اهمیت ویژه ای برای اداره کل داشته و از ابتدای امسال بخش قابل توجهی از اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: حتی گردشگری باید محصول میراث فرهنگی باشد و به واسطه آثار تاریخی بتوان گردشگری را رونق بخشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 35

به "بانک اطلاعاتی باستان شناسی اردبیل تقویت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک اطلاعاتی باستان شناسی اردبیل تقویت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید