استرالیا وارد رکود شد

به گزارش ارانیوز، اقتصاد استرالیا در سه ماهه دوم سال جاری هفت درصد کوچک شد.

استرالیا وارد رکود شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، رشد مالی استرالیا در سه ماهه دوم سال با 5.7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه قبل به منفی هفت درصد رسید که 1.1 درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان بوده است.

در بین بخش های مختلف، کمترین رشد مالی مربوط به مصارف خانوار با منفی 12.1 درصد بوده است و پس از این بخش نیز سرمایه ثابت با رشد منفی 4.7 درصدی قرار گرفته است. از سوی دیگر میزان رشد بخش مخارج دولتی 2.9 درصد بوده است. کرونا علاوه بر اقتصاد داخلی بر روی عملکرد تجارت خارجی استرالیا نیز تاثیر محسوسی داشته تا جایی که طی این مدت صادرات 6.7 درصد و واردات 12.9 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است که متوسط رشد مالی استرالیا در بازه زمانی 1959 تا 2019 معادل 0.84 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد 4.4 درصدی سه ماهه نخست 1976 و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی 2 درصدی سه ماهه دوم سال 1974 بوده است.

این برای نخستین بار در طول 30 سال اخیر بوده که اقتصاد استرالیا وارد رکود شده است. میشل اسمیدس- مدیر مرکز حسابرسی استرالیا گفت: کرونا باعث شد تا شاهد ثبت بدترین عملکرد فصلی اقتصاد کشور از سال 1959 تا به امروز باشیم.

از سوی دیگر نیز جاش فریدنبرگ- خزانه دار این کشور گفته است آمار اخیر رشد بسیار دردناک بوده و نشان می دهد که چه راستا طولانی پیش روی کشور است.

لومبرگ پیش بینی نموده است اقتصاد استرالیا امسال 9 درصد کوچک تر گردد و فرایند احیای تدریجی اقتصاد تا پیش از سه ماهه چهارم امسال شروع نگردد. با این حال رشد سال آینده از برآورد قبلی بیشتر خواهد بود و احتمالا به جای 1.6 درصد، رقم 2.5 درصد را به ثبت خواهد رساند.

در مورد بازار کار نیز به نظر می رسد که کرونا بهای سنگینی برای شاغلین استرالیایی خواهد داشت و احتمال رسیدن نرخ بیکاری به سطوح دورقمی دور از ذهن نیست. هم چنین زمان بر بودن احیای شرکت های عظیم باعث خواهد شد تا تقاضا برای استخدام نیروی جدید دست کم تا اینده ای نزدیک محتمل نباشد و این مساله باعث کاهش زیادی در مخارج مصرفی و تقاضا در این کشور طی امسال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 896

به "استرالیا وارد رکود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا وارد رکود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید