اتاق های مشترک ایران ـ ایتالیا و ایران ـ تاجیکستان تشکیل می گردد

به گزارش ارانیوز، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: زمینه ایجاد اتاق های مشترک ایران ـ ایتالیا، ایران ـ تاجیکستان و ایران ـ سوئیس در اتاق بازرگانی ایران ایجاد شده است.

اتاق های مشترک ایران ـ ایتالیا و ایران ـ تاجیکستان تشکیل می گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا 5 روزه از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

غلامحسین شافعی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد مقدس گفت: یکی از اقداماتی که برای ایجاد ارتباط تجاری با سایر کشورها در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته تشکیل اتاق های مشترک بوده که انتظار می رود فعالان بخش خصوصی در آنها حضور داشته باشند.

وی مهم ترین اصل برای توسعه متوازن کشور را افزایش تصدی گری بخش خصوصی در حوزه های مالی دانست و اعلام نمود: اینکه دولت میزان تصدی گری خود را در امور مالی کاهش داده و تنها در بخش سیاست گذاری و نظارت ورود داشته باشد امری ضروری بوده که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آشفتگی که در حوزه عرضه و تقاضا در بازار فعلی وجود دارد، توضیح داد: با توجه به شرایط کنونی باید صادرات مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای بهبود شرایط آن کوشش کرد و به تعبیری صادرات باید نوک پیکان اقداماتی باشد که برای اقتصاد مقاومتی در دست اجرا هستند.

شافعی با تأکید بر اهمیت تصمیماتی که در شورای گفت وگو گرفته می گردد، اعلام نمود: در چند ماهه اخیر برگزاری جلسات شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت پررنگ تر شده اما باید در نظر داشت که احتیاج است ضمانت اجرایی برای این مصوبات در نظر گرفته شده و از آنها حمایت گردد.

وی تأکید کرد: با ان حال باید بخش خصوصی موضوع شورای گفت وگو را جدی گرفته و آن را پیگیری نمایند زیرا با یاری این شورا می توان به فعالیت بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد دست پیدا نموده و به تدریج تصدی گری را کاهش داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 428

به "اتاق های مشترک ایران ـ ایتالیا و ایران ـ تاجیکستان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق های مشترک ایران ـ ایتالیا و ایران ـ تاجیکستان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید