شروع عملیات بازسازی و سامان دهی قلعه اشرف العشایر (پوراشرف) دره شهر ایلام

به گزارش ارانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 21 اردیبهشت 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار 750 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات بازسازی و حفاظت قلعه اشرف العشایر واقع در شهرستان دره شهرآغاز شد، این قلعه تاریخی در شش کیلومتری ضلع جنوب شرقی شهرستان دره شهر در روستای شیخ مکان قرار گرفته است.

شروع عملیات بازسازی و سامان دهی قلعه اشرف العشایر (پوراشرف) دره شهر ایلام

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه نمود: عملیات حفاظت، بازسازی و استحکام بخشی بنای تاریخی پوراشرف پس از موافقت و تصویب اعضای شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان شروع شد.

او توضیح داد: مطابق سنگ نوشته نصب شده بر روی دیوار ورودی قلعه، این بنا در سال 1335 هجری قمری به دستور میرسید محمدخان پور اشرف ساخته شده است، مصالح بکاررفته در ساخت این بنا بیشتر قلوه سنگ و در مواردی نیز آجر برای تزئین است، این قلعه در سه طبقه ساخته شده و دارای 5 برج و 30 اتاق بوده است، این بنا کاربرد نظامی مسکونی داشته و در نوع خود بی نظیراست.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1324

به "شروع عملیات بازسازی و سامان دهی قلعه اشرف العشایر (پوراشرف) دره شهر ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی و سامان دهی قلعه اشرف العشایر (پوراشرف) دره شهر ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید