پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم

به گزارش ارانیوز، پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم ، سخن خواهیم گفت.

پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم

پکن ، مرکز جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت ترین شهرها جهان است. این شهر در سال 2014 بیش از 21٬516٬000 میلیون نفر سکنه داشته است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است. فرودگاه بین المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک مسافران است.

شهر تماشای پکن را نمی توان در یک روز خلاصه کرد، اما شاید بتوان بعضی از برجسته ترین جاذبه هایش را در 24 ساعت دید.

پکن قطعاً از مقاصد یک روزه محسوب نمی گردد. جا دادن تمام جاذبه های شهر در گردش یک روزه تقریباً غیر ممکن است؛ هرچند در همین یک روز هم می توانید بعضی از تماشای های برجسته را تجربه کنید و با گذشته و حال این شهر پر قدمت آشنا شوید.

  • جاهای تماشای چین

گردش در میدان تیان آن من

اگر سحرخیز هستید و با وجود مسائل خوابی که بعد از پرواز پیش می آید، می توانید باز هم قبل از طلوع خورشید بیدار شوید، باید از این موقعیت استفاده نموده و به جمعیت وطن پرستی که هر روز صبح در مرکز شهر جمع می شوند بپیوندید تا مراسم بالا بردن پرچم را در میدان تیان آن من (Tiananmen) تماشا کنید. شاید کل این تجربه در قیاس با مدتی که باید صبر کنید خیلی سریع تمام گردد اما به هرحال اتفاقی جالب است که می توانید آن را در خاطرات سفرتان بگنجانید. زمان مراسم بسته به فصل تغییر می نماید، ولی اغلب بین 7:20 تا 7:40 صبح برگزار می گردد. بعلاوه برای امتحان کردن یک صبحانه اصیل پکنی لازم نیست از جستجوی خیابان ها فراتر بروید. از ساعات اولیه صبح گاری هایی که پشت دوچرخه ها کشیده می شوند به خیابان ها سرازیر شده و اسنک های خوشمزه و سیرنماینده ای را برای صبح به عابران پیشنهاد می نمایند. جیانبینگ (jianbing) چیزی شبیه به پنکیک و بائوزی (baozi) نانی مغزدار پر شده با موادی لذیذ است. سحرخیزی به گردشگرانی که زمان بسیار اندکی در اختیار دارند این شانس را می دهد که از مقبره مائو زدونگ (Mao Zedong) نیز که دقیقاً در همان میدان تیان آن من واقع شده است تماشا نمایند. صف بازدید طولانی خواهد بود اما سریع جلو رفته و می توانید آرامگاه رئیس مائو، پدر جمهوری چین و تنها ساکن دائمی میدان را هم در گردش یک روزه خود ببینید.

شهر ممنوعه و کاخ امپراطوری

شهر ممنوعه با دروازه های معروفش که زمانی اجازه عبور هیچ فرد معمولی ای را نمی داد، امروزه میزبان بازتماشامایندگانی از سرتاسر جهان بوده و باید حتماً طی بازدیدتان از آن تماشا کنید. کاخ امپراطوری نیز یک مجموعه از آثار هنری و صنایع دستی را به نمایش گذاشته و برای بازنمایی شکوه سابق این اقامتگاه سلطنتی کوشش قابل توجهی می نماید. خیابان چین من (Qianmen) خیابانی پیاده رو در آن طرف میدان تیان آن من است. این خیابان از دروازه بزرگ شهر شروع می گردد که سابقاً برای حفاظت از ورودی جنوبی ساخته شده بود. چین من و کوچه های اطرافش زمانی پر از کسب و کارهای محلی بودند. این محوطه در شروع قرن ویران شد، اما بر اساس مستندات تاریخی دوباره آن را بازسازی کردند و امروزه یکی از نقاط توریستی شلوغ شهر بوده و رستوران ها و مغازه های زیادی دارد.

پکینگ داک برای ناهار

خیابان هایی که از جاده اصلی چین من منشعب می شوند ردیفی از رستوران ها را در خود جا داده اند که غذایی به نام پکینگ داک (Peking duck) را در کنار بعضی خوراک های معروف محلی به مشتریان عرضه می نمایند. انتظار خدمات منحصر به فردی نداشته باشید و از غذایی که با قیمتی مجذوب کننده و مقداری زیاد به شما می دهند لذت ببرید. منوها معمولاً عکس دارند و ترجمه شده اند و البته کارکنان با مشتریان خارجی صبورتر هستند. برای امتحان کردن پکینگ داک معروف، رستوران زنجیره ای چن جوده (Quanjude) که شعبه مرکزی اش در چین من واقع شده است را پیشنهاد می کنیم که از زمان خاندان چینگ در قرن نوزدهم فعالیت دارد.

معبد آسمان و خرید در پرل مارکت

اگر در پی ماجراجویی و اکتشاف در سنت های چینی هستید، حتما از معبد آسمان (Temple of Heaven) یک پارک و مجموعه معبد تائویی که برای پیاده روی و سوزاندن ناهار عالی است تماشا کنید. این معبد تنها جایی برای عبادت نیست، بلکه می توان بعد از ظهرها در آن گردش کرد و از آرامشش لذت برد. در محوطه اطراف والدینی را می بینید که بچه ها خود را برای بادبادک بازی به اینجا آورده اند یا گروهی از دوستان که مشغول تمرین پایکوبی یا بازی ماهجونگ هستند. پِرل مارکت (Pearl Market) که در دروازه شرقی معبد آسمان واقع شده، یک قطب چند طبقه برای خرید سوغات چین است. چانه زدن از قوانین خرید در اینجا به شمار می رود. هیچ قیمت مقطوعی در پرل مارکت وجود ندارد پس خود را برای یک معامله حسابی آماده کنید. بعضی از سوغاتی هایی که می توانید از این بازار با خود به خانه ببرید شامل مروارید، چای، جواهرآلات یشم یا محصولات ابریشمی هستند.

شام در هوتونگ

برای ترکیب کردن یک تجربه فرهنگی با غذایی لذیذ و خوشمزه، هوتونگ ها (Hutong) یا محله هایی که از خانه های حیاط دار تشکیل شده اند، توقف بعدی شما در این سفر هستند. هوتونگ ها چندین غذاخوری و کافه را در خود جا داده اند و هر کدام از آن ها افسون بی همتا و غذا و نوشیدنی منحصر به فردشان را دارند. محوطه معبد لاما (Lama Temple) و گولو (Gulou) هر دو برای این گردش اکتشافی عالی هستند زیرا خانه های قدیمی حیاط دار زیادی دارند که اکثراً به کسب و کارهای کوچک تبدیل شده اند. در هر کدام از آن ها می توانید غذایی بومی را امتحان کنید.

گذراندن شب در سانلیتون

اگر هنوز هم انرژی دارید، پیشنهاد می کنیم روز خود را در کلوب شبانه سانلیتون (Sunlitun) به انتها ببرید و بیشترین استفاده را از آخرین ساعات گردشتان بکنید. برای امتحان کردن نوشیدنی های کلاسیک می توانید به میگاس (Migas)، کوکومو (Kokomo) یا میبار (MEI Bar) سر بزنید. هر سه این گزینه ها بام هایی دارند که در ماه های گرم سال می توانید در آنجا بنشینید. برای هیجان و موسیقی بیشتر به محوطه ورکرز ورزشگاه (Workers Stadium) بروید که کلوب هایی مانند المنتس (Elements)، سرتین (Sir.teen) یا لنترن (Lantern) در آن فعالیت می نمایند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1833

به "پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن را در 24 ساعت به خوبی بگردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید