شهر جهانی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد

به گزارش ارانیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شهر جهانی صنایع دستی در استان گلستان به عنوان چهارمین شهر در کشور راه اندازی می گردد.

شهر جهانی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از گرگان، ابراهیم کریمی شامگاه شنبه در ملاقات استاندار گلستان با فعالان حوزه گدشگری و صنایع دستی و سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: 17 هزار هنرمند صنایع دستی با پروانه اشتغال مستقل در استان گلستان فعالیت می نمایند و 453 نفر نیز در کارگاه های صنایع دستی استان مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: نخستین بازارچه صنایع دستی در گرگان راه اندازی شده و به زودی کوشش داریم این بازارچه را در همه شهرستان ها اجرائی کنیم و مرکز ابریشم در رامیان، مرکز نمدمالی در آق قلا، مرکز زیورآلات در گنبدکاووس و مراکز تخصصی صنایع دستی راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توضیح داد: نخستین خاتمهه صادراتی و تخصصی صنایع دستی نیز در استان گلستان برای نختستین بار در کشور، راه اندازی می گردد.

کریمی گفت: استان گلستان با ثبت جهانی برج قابوس یکبار جهانی شد و یک بار دیگر نیز کوشش داریم که شهر جهانی صنایع دستی در استان گلستان را به عنوان چهارمین شهر در کشور راه اندازی کنیم که احتیاج به حمایت همه مسئولان دارد.

وی اضافه کرد: تا پیش از این شهر جهانی صنایع دستی در اصفهان، همدان و مشهد راه اندازی شده بود و کوشش داریم که گلستان چهارمین استان باشد.

خانه هنر در روستاهای گلستان راه اندازی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: کوشش کردیم که روستاها مرکز تولیدات صنایع دستب و اسجاد اشتغال پایدار باشند و و با حمایت فرمانداران خانه هنر در همه روستاهای استان راه اندازی می گردد که در این خانه هنر آداب و رسوم روستا و تولیدات و صنایع دستی روستا و جاذبه های گردشگری معرفی می گردد.

کریمی گفت: در بخش صادرات تولیدات صنایع دستی استان گلستان نیز در 7 ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته 64 درصد رشد داشته و اکنون 24 شرکت تعاونی صنایع دستی در استان ثبت شده که 24 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری نیز از حفظ و نگهداری آثار به سمت احیاء و بهره برداری آنها در حال حرکت هستیم و ساختمان باقری ها به بخش خصوصی واگذار شده و چند ساختمان دیگر نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: موزه میراث روستائی استان گلستان در شهر قرق دومین موزه روستائی کشور از اولویت های طرح های استان است و بزرگترین موزه باستان شناسی نیز در گنبدکاووس راه اندازی می گردد دومین ژئوپارک کشور نیز در ژئوپارک قلعه ماران رامیان احداث می گردد.

وی گفت: در 2 ماه آینده نیز طرح توسعه برج قابوس اجرائی می گردد و پلن مدیریتی آن به خاتمه می رسد و دیوار تاریخی گرگان که به فراموشی سپرده شده بود را عملیاتی نموده و کوشش ها برای ثبت جهانی و احیای بخش هائی از آن ادامه دارد.

121 اثر تاریخی و گردشگری استان گلستان ثبت ملی می گردد

کریمی توضیح داد: موزه های استان مانند موزه مینودشت و آزادشهر را بازسازی نموده و موزه شهدای گرگان، امیرلطیفی و کاه موزه گرگان نیز در دست بازسازی است و باغ موزه مینودشت و موزه گالیکش هم احتیاجمند یاری سازمان برنامه و بودجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سال 93 ، 648 اثر تاریخی و گردشگری استان گلستان ثبت ملی شده بود که با هدف حفظ آثار کوشش داریم این تعداد را به 694 اثر برسانیم و تا خاتمه سال جاری 121 اثر استان ثبت ملی میگردد.

وی اظهار کرد: هم اکنون 43 پروژه گردشگری شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، مراکز تفریحی و غیره با 5 هزار و 285 میلیارد ریال اعتبار در استان گلستان در حال اجراست که با افتتاح آن برای 52 هزار نفر شعل ایجاد شده و 81 هزار نفر شامل 2200 تخت به ظرفیت اقامت استان اضافه نموده می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 481

به "شهر جهانی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر جهانی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید