بازسازی اضطراری قلعه تاریخی چرام شروع شد

به گزارش ارانیوز، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از بازسازی اضطراری قلعه تاریخی شهرستان چرام اطلاع داد.

بازسازی اضطراری قلعه تاریخی چرام شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی عصر دیروز آدینه 27 تیرماه در بازدید از قلعه تاریخی شهر چرام، گفت: کار بازسازی اضطراری این بنای تاریخی با اعتبار بالغ بر 700میلیون ریال شروع شده است.

او اضافه کرد: بناهای تاریخی به عنوان هویت مردم کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ و نگهداری شوند که در این راستا کار حفاظت، بازسازی و ثبت ملی بناهای تاریخی در اولویت برنامه های این اداره کل قرار گرفته است.

صفایی توضیح داد: قلعه تاریخی چرام مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام محسوب می گردد که در تاریخ 7 مهر 1381 با شمارهٔ ثبت 6284 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: تا به امروز 2600 اثر تاریخی در این استان شناسایی شده که 770 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 712

به "بازسازی اضطراری قلعه تاریخی چرام شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اضطراری قلعه تاریخی چرام شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید