آبرسانی سیار به 83 روستای استان سمنان

به گزارش ارانیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: به دلیل کاهش بارش ها به احتمال زیاد در تابستان امسال به 83 روستای استان سمنان آبرسانی سیار انجام می شود.

آبرسانی سیار به 83 روستای استان سمنان

به گزارش جام آنلاین از سمنان، محمد طاهری در نشست تسریع در اجرا و تکمیل طرح نیمه تمام پساب سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان ادامه داد: میزان بارش ها در استان سمنان در سال زراعی 1400 - 1399 در مقایسه با مدت مشابه دوره زمانی میان مدت 40 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 42 هزار انشعاب و 50 درصد طرح پساب سمنان در گام اجرایی قرار گرفته است، افزود: دو مدل تصفیه خانه برای پساب سمنان باید انجام شود و تصفیه خانه کنونی هم باید ارتقا یابد.

تکمیل طرح پساب سمنان 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون هماهنگی امور مالی استاندار سمنان گفت: برای اجرای طرح پساب سمنان دست کم دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیرضا شریفی نژاد اظهار کرد: اجرای طرح پساب سمنان باید بر اساس زمان بندی در گام اجرایی قرار گیرد و بی برنامگی در تکمیل طرح های مالی و عمرانی علت هدر رفت منابع مالی و انسانی است.

وی افزود: 78 کیلومتر و 37 هزار انشعاب پساب با سرمایه گذاری شهرداری سمنان در مدت سه سال تکمیل شود و فرایند اجرای این طرح شتاب گیرد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار سمنان ادامه داد: اگر سرمایه گذار هندی به تعهدات خود عمل می کرد این طرح با حداقل هزینه به بهره برداری می رسید؛ اما اکنون برای اجرای این طرح دست کم دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شریفی نژاد اظهار داشت: کم آبی یکی از چالش های اساسی در استان سمنان است که با اصلاح و استفاده بهینه از منابع برای اجرای طرح های توسعه ای و مالی باید اقدام کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1355

به "آبرسانی سیار به 83 روستای استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبرسانی سیار به 83 روستای استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید