6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پیک موتوری از خود بپرسید

به گزارش ارانیوز، قبل از انتخاب شغل پیک موتوری باید با جنبه های مختلف این شغل آشنا شوید؛ در ادامه، قصد داریم درباره سؤالاتی صحبت کنیم که پرسیدن آن ها پیش از انتخاب این شغل، جهت ورود به بازار کار را هموارتر می نماید.

6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پیک موتوری از خود بپرسید

1- آیا برای انتخاب شغل پیک موتوری به سرمایه اولیه احتیاج دارید؟

برای انتخاب این شغل، باید موتور داشته باشید. موتورهای کم خرج و کم مصرف، گزینه هایی مناسب برای آغاز کار هستند؛ برای مثال، موتور هوندا 125 سی سی و موتورهای 150 یا 180 سی سی دارند برای کار پیک موتوری مناسب هستند و با داشتن سرمایه ای معادل 30 تا 50 میلیون می توان یک موتور مناسب خرید و کار را آغاز کرد.

بیش از 400 آگهی استخدام پیک موتوری را ببینید

2- آیا با هر موتوری می توانید وارد شغل پیک موتوری شوید؟

تجربه کسانی که در این شغل فعال بوده اند ثابت نموده که برخی موتورها که به اصطلاح موتور خیابانی هستند، برای کار کردن به عنوان پیک موتوری مناسب تر هستند چون نصب باکس موتور روی آنها راحت تر است در حالی که نصب باکس روی موتورهای اسکوتری سخت است. موتورهای گران قیمت هم مناسب کار پیک موتوری نیستند.

3- آیا عایدی شغل پیک موتوری برای چرخاندن زندگی کافی است؟

یکی دیگر از سؤالات رایج درباره انتخاب شغل پیک موتوری مسأله حقوق دریافتی آن است. عدد دقیق و مشخصی برای پاسخ به این سؤال وجود ندارد چون مقدار عایدی پیک موتوری، به نوع قرارداد و شهری که در آن فعالیت می نماید بستگی دارد. نوع قرارداد می تواند روزانه یا ماهانه با حقوق ثابت باشد. مسلماً شغل پیک موتوری در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان و… رونق بیشتری دارد و شاغلان می توانند عایدی بهتری هم کسب نمایند.

4- آیا از روابط عمومی بالا برخوردار هستید؟

شاغلان حوزه پیک موتوری به طور مستقیم با مشتریان ارتباط دارند؛ پس ضروری است که آداب معاشرت را به خوبی رعایت نمایند و در بخش تعامل با مشتری و ارتباط گرفتن، مهارت بالایی داشته باشند.

5- آیا از قدرت بدنی کافی برخوردار هستید؟

اگر بدن پرقدرتی دارید و می توانید ساعت ها رانندگی کنید و در برف و سرما و گرما پشت موتور بنشینید و بازدهی مناسبی داشته باشید، پیک موتوری شغل مناسبی برای شما خواهد بود.

6- آیا مسئولیت پذیر هستید؟

متعهد و مسئولیت پذیر بودن یکی از مهم ترین خصوصیات پیک موتوری است. اگر جزو افرادی هستید که وقتی مسئولیتی قبول می نمایند تمام تلاششان را می نمایند تا آن را به موقع و به جا انجام دهند، مهارتی را دارید که برای انتخاب شغل پیک موتوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

جدیدترین آگهی های استخدام پیک موتوری
منبع: دیوار
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1782

به "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پیک موتوری از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پیک موتوری از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید