کشف یکی از قدیمی ترین معبدهای بودایی در پاکستان

به گزارش ارانیوز، بقایای یکی از قدیمی ترین معبدهای باستانی بودایی که هم عصر با قرن های ابتدای پیدایش این آیین است، در پاکستان کشف شد. کشف معبد بودایی پاکستان یکی از عجیب ترین اخبار هفته گذشته این کشور بود.

کشف یکی از قدیمی ترین معبدهای بودایی در پاکستان

به گزارش مجله گردشگری خبرنگاران و به نقل از لایوساینس، باستان شناسان با کاوش در پاکستان بقایای یک معبد بودایی بسیار قدیمی را کشف کردند. این معبد در منطقه سوات که در شمال پاکستان و بخشی از گنداره باستانی واقع شده است. جالب است بدانید زمانی اسکندر مقدونی بر این منطقه حکومت می کرد،

باستان شناسان عمر این معبد را به اواسط قرن دوم پیش از میلاد نسبت می دهند. این معبد بودایی، روی معبد قدیمی تری ساخته شده است. این یعنی معبد قدیمی تر را، قرن ها بعد از درگذشت گوتاما بودا ساخته اند.

بعد از کشف معبد بودایی اکتشافات و آنالیز هایی انجام شد که نشان می دهد این معبد بارها بازسازی شده است. در برخی از بقایای باقیمانده از معبد، ارتفاع تا سه متر هم می رسد. بعلاوه بین این بقایا، می توان اجزایی مانند یک بنای گنبدی شکل، یک اتاق مخصوص راهبان، یک راه پله، راهروهای مسقف و یک حیاط مشرف به جاده ای باستانی را تشخیص داد.

سن و قدمت دقیق معبد، با تاریخ گذاری رادیوکربن قابل ارزیابی است. با این حال باستان شناسان بر این باور هستند که معبد بودایی کشف شده، یکی از قدیمی ترین بناها در منطقه گنداره است.

منطقه سوات از سال 1955 میزبان کاوشگران بوده و باستان شناسان ایتالیایی از آن موقع کاوش خود را در منطقه شروع نموده اند. آنها ماموریت دارند از آثار باستانی شاخص و مهم این منطقه محافظت و از اکتشافات غیرقانونی جلوگیری نمایند.

آثار دیگری هم در این منطقه کشف شده و باستان شناسان علاوه بر معبد قدیمی، بیش از 2000 اثر تاریخی شامل سکه، جواهرات، مُهر، تکه های ظروف سفالی، آثار هنری سنگی و مجسمه ها با نوشته هایی باستانی را از دل خاک بیرون کشیده اند.

منبع: علی بابا
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1770

به "کشف یکی از قدیمی ترین معبدهای بودایی در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یکی از قدیمی ترین معبدهای بودایی در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید