چطور از فرودگاه فارو پرتغال به مرکز شهر برویم؟

به گزارش ارانیوز، حمل و نقل فرودگاه فارو | Faro Airport Transportation

فرودگاه بین المللی فارو سومین فرودگاه پررفت و آمد در کشور پرتغال است و در فاصله 4 کیلومتری از مرکز شهر فارو قرار گرفته است. از سال 2010 هواپیمایی رایان ایر این فرودگاه را به عنوان قطب اصلی فعالیت هایش انتخاب نموده است و بعضی از پروازهایش را از این فرودگاه انجام می دهد. فارو در منطقه الگرو واقع شده و یکی از مقاصد محبوب برای تفریحات ساحلی و آبی است. به همین علت در فصل تابستان این فرودگاه بسیار شلوغ می گردد و گردشگران زیادی از کشورهای مختلف برای سپری کردن تعطیلات به فارو می آیند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه فارو و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه فارو پرتغال به مرکز شهر برویم؟

دسترسی از فرودگاه فارو به مرکز شهر

فرودگاه فارو تنها فرودگاه در منطقه الگرو (Algarve) محسوب می گردد و تنها 4 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. الگرو جنوبی ترین منطقه پرتغال است و به خاطر سواحل اقیانوس اطلس و زمین های گلفش معروفیت دارد. دانشگاه الگرو نیز یکی از دانشگاه های معتبر و مشهور در اروپاست و دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل به این منطقه می آیند. در فصل تابستان گردشگران زیادی به فارو سفر می نمایند و فرودگاه فارو شاهد ورود انبوه گردشگر هاست. حمل و نقل فرودگاه فارو بسیار کارآمد و مناسب است و شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به منطقه ها مختلف شهر و همین طور شهرهای اطراف برسانید. قطار دسترسی مستقیمی به فرودگاه ندارد اما با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به راحتی می توانید خود را به شبکه ریلی برسانید و از آنجا به نقاط مختلف و شهرهای اطراف بروید. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به هزینه و زمانی که در اختیار دارید برترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

فرودگاه فارو فاصله کمی با مرکز شهر دارد و با 10 دقیقه رانندگی می توان به مقصد رسید. تاکسی بدون شک برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه فارو است و به راحتی شما را به هتل می رساند. ایستگاه تاکسی ها در مقابل ساختمان اصلی ترمینال واقع شده است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. تاکسی ها به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته فعال هستند و اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید خیالتان از بابت حمل و نقل راحت باشد. تاکسی های رسمی و مجوزدار به رنگ مشکی و سبز یا سفید و طلایی هستند. هیچ وسیله نقلیه دیگری در پرتغال حق ندارد چنین ترکیب رنگی داشته باشد. بنابراین به راحتی می توانید تاکسی های رسمی را تشخیص کنید. اگر برای اولین بار به فارو سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید و اگر همراه با بچه ها خردسالتان سفر می کنید توصیه می کنیم از تاکسی بهره ببرید.

اتوبوس

اتوبوس یکی از متنوع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه فارو است و مسافران را در جهتهای متعدد به منطقه ها مختلف شهر می برند. علاوه بر این اتوبوس هایی نیز وجود دارد که به مقصد شهرهای اسپانیا حرکت می نماید. در کنار ایستگاه تاکسی می توانید ایستگاه اتوبوس ها را مشاهده کنید.

جهت شماره 16 که به خط صورتی هم معروفیت دارد مسافران را از فرودگاه سوار می نماید و به سمت مرکز شهر و ایستگاه اتوبوس فارو می رساند و در نهایت به (ساحل) Praia de Faro می رود. اتوبوس ها از ساعت 5 صبح تا نیه شب فعال هستند و در مدت زمان 20 دقیقه مسافران را به مرکز شهر می رسانند. اتوبوس 16 در مقابل ترمینال و در بیرون سالن پروازهای خروجی توقف می نماید و مسافران را سوار می نماید.

جهت شماره 14 نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه فارو است و مسافران را به ایستگاه اتوبوس می رود. کل مدت زمان سفر از فرودگاه فارو تا ایستگاه اتوبوس حدود نیم ساعت طول می کشد.

علاوه بر این، اتوبوس های دیگری نیز وجود دارد که مسافران را به سایر شهرهای پرتغال و اسپانیا می رساند. جهت هر اتوبوس روی آن نوشته شده و در صورتی که می خواهید به شهرهای دیگر سفر کنید می توانید از آن ها بهره ببرید.

قطار

شبکه ریلی مستقیما به فرودگاه فارو دسترسی ندارد اما با استفاده از وسایل نقلیه دیگر می توان خود را به ایستگاه قطار رساند. البته برنامه ریزی شده تا آخر سال 2022 فرودگاه فارو نیز به شبکه ریلی متصل گردد و ایستگاه قطار ویژه خود را داشته باشد. نزدیک ترین ایستگاه قطار به فرودگاه در فاصله 4 کیلومتری و در مرکز شهر فارو واقع شده است. از آنجا می توانید به شبکه ریلی الگرو (Algarve) متصل شوید و به تمام نقاط کشور سفر کنید. با استفاده از تاکسی می توانید در عرض 10 دقیقه به ایستگاه قطار فارو برسید. بعلاوه می توانید سوار اتوبوس شماره 16 شوید و در ایستگاه اتوبوس فارو پیاده شوید. از آنجا با 3-4 دقیقه پیاده روی می توانید خود را به ایستگاه قطار برسانید.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در شهر فارو خودتان رانندگی کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. شرکت های محلی و همینطور بین المللی در فرودگاه فارو حضور دارند و انواع سرویس های کرایه اتومبیل را به مسافران عرضه می نمایند. شرکت های معتبر بین المللی مثل اویس، یوروپکار، هرتز، سیکست، گلدکار و … در فرودگاه دفتر دارند و به مسافران سرویس دهی می نمایند. اگر 3-4 نفر هستید و هزینه های سفر را با هم تقسیم می کنید کرایه اتومبیل می تواند باعث کاهش در هزینه های سفر بگردد. کرایه اتومبیل برترین راه برای کشف منطقه الگرو و سواحل اطراف است و آزادانه می توانید به هرکجا که خواستید بروید. با مراجعه به این شرکت ها و مقایسه قیمت ها و خدمات برترین و مناسب ترین سرویس را انتخاب کنید.

منبع: airmundo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1675

به "چطور از فرودگاه فارو پرتغال به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه فارو پرتغال به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید