ولخرج ها بخوانند ، چند نکته کاربردی برای درمان ولخرجی

به گزارش ارانیوز، لازمه برنامه ریزی مالی صرفه جویی است و مواجهه افراد با صرفه جویی با هم فرق دارد. این کار برای آن هایی که عاشق خریدند و ولخرج هستند، کار ساده ای نیست. این گزارش در اردیبهشت ماه 1402 در مجله خبرنگاران خانواده منتشر شده است.

ولخرج ها بخوانند ، چند نکته کاربردی برای درمان ولخرجی

به گزارش خبرنگاران، برعکس برای آدم هایی که دستشان به خرج کردن نمی رود، اتفاق معمول و حتی خجسته ای است. بچه هایی که آینده نگری چندانی ندارند هم، اصولاً علاقه ای به گذشتن از لذت آنی خرید و گذشتن از خواسته هایشان ندارند. برای ترغیب هر کدام باید برنامه ای داشت.

برعکس برای آدم هایی که دستشان به خرج کردن نمی رود، اتفاق معمول و حتی خجسته ای است. بچه هایی که آینده نگری چندانی ندارند هم، اصولاً علاقه ای به گذشتن از لذت آنی خرید و گذشتن از خواسته هایشان ندارند. برای ترغیب هر کدام باید برنامه ای داشت.

موجودی کارت را کم کنید

اگر فرد ولخرجی هستید و مدام وسوسه خرید به سرتان می زند، موجودی کارتتان را محدود کنید. بخش اعظم پولتان را در کارت دیگری بریزید و آن را در خانه بگذارید. این طوری همیشه نگرانی پول کم آوردن دارید و مجبورید جلوی وسوسه های ناگهانی را بگیرید. همچنین می توانید به جای استفاده از کارت، مبلغ محدودی پول نقد همراه ببرید تا هم قدرت خرید در لحظه تان پایین بیاید، هم در عمل متوجه کم شدن پولتان بشوید. به مرور فکر ولخرجتان هم ترک عادت خواهد کرد و مدام پیام وسوسه انگیز نمی فرستد.

از فروشگاه های پرزرق وبرق دوری کنید

برای ولخرج ها فروشگاه های بزرگ خوش آب ورنگ مانند شهربازی داستان پینوکیو هیجان انگیز است. بی تاب خرید می شوند و در عرض چند لحظه کلی خرده ریز به دردنخور و غیرضروری می خرند و سرشار از لذت می شوند. اگر شما هم از این دسته اید، بهتر است خودتان را در معرض چنین آزمون سختی قرار ندهید. فهرست خرید تهیه کنید و برای تهیه آن ها به همان فروشگاه محلی نزدیک بروید.

تمرین ویندوشاپینگ

به هر حال خرید کردن هم لذتی است که ترکش مستوجب عذاب روحی است. اما در شرایطی که چاره ای ندارید، شاید بتوانید بخشی از آن را برای خودتان حفظ کنید. چند ساعت در یک روز را به بازار مورد علاقه تان بروید. فقط به میزان هزینه رفت وبرگشت و اندکی بیشتر پول همراه داشته باشید که در صورت وسوسه شدن هم امکان خرید سریع برایتان وجود نداشته باشد (برای پرداخت اینترنتی مدتی زمان لازم است و احتمال دارد که در این زمان بتوانید بر وسوسه تان غلبه کنید). حالا تا می توانید بگردید و از دیدن اجناس لذت ببرید. خواهید دید که بدون خرید کردن هم می توانید خوش بگذرانید.

جایزه بدهید

در انتهای ماه، اگر به درصد قابل قبولی از مدیریت مالی رسیدید به خودتان جایزه بدهید. ممکن است کوچک ترها اندکی از این قول و قرار خارج شده باشند یا خودتان نتوانسته باشید در بخشی از آن ها به موفقیتی که پیش بینی کرده بودید، برسید. مهم نیست. مهم این است که همه همکاری کرده اند و حالا استحقاق جایزه دارند.

این جایزه الزاماً خرید کادو نیست. یک شام خوشمزه خانگی، همراه با فیلم دیدن دورهمی و اعلام میزان موفقیت شیرینی ای دارد که از هر جایزه مادی بهتر است. اما برای کوچک ترها شاید خرید یک کادوی کوچک بد نباشد. این کار اهمیت موضوع را برای آن ها آشکار می کند، نتیجه کار خوبشان را با دریافت جایزه می بینند و انگیزه پیدا می کنند تا در ادامه به برنامه مقیدتر باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1943

به "ولخرج ها بخوانند ، چند نکته کاربردی برای درمان ولخرجی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ولخرج ها بخوانند ، چند نکته کاربردی برای درمان ولخرجی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولخرج ها بخوانند ، چند نکته کاربردی برای درمان ولخرجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید