وقت آن رسیده با احیای زاینده رود کام مردم اصفهان شیرین گردد

به گزارش ارانیوز، زینلیان گفت: طرح، برنامه و راه حل احیای زاینده رود معین است و آنچه که این مهم و خواسته همگانی را به ثمر می نشاند همت و عملیات اجرایی همه دستگاه ها و مسئولان در سطح استانی و ملی است.

وقت آن رسیده با احیای زاینده رود کام مردم اصفهان شیرین گردد

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد: بر این باور هستیم که طرح، برنامه و راه چاره احیای زاینده رود معین است و آنچه که این مهم و خواسته همگانی را به ثمر می نشاند همت و عملیات اجرایی همه دستگاه ها و مسئولان در سطح استانی و ملی است.

او با تاکید بر برخورد دستگاه قضا با مدیرانی که در این حوزه ترک فعل می نمایند، ادامه داد: بر همه مدیران و مسئولان این حوزه حجت تمام شده و ضروری است با اقدامات کارشناسی شده با احیای زاینده رود کام مردم اصفهان شیرین گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان مطرح نمود: طی چند ماه گذشته با حضور و دغدغه مندی همه مدیران و مسئولان استان و سطح ملی که در جلسات متعددی شرکت داشتند؛ جریانی آغاز شد و طی آن قرارگاه آب کار خود را آغاز کرد. بعلاوه با حضور تمامی ذی نفعان کوشش شد تمام مطالعات گذشته و همه مطالعات داخلی و خارجی که در حوزه آب صورت گرفته بود مورد آنالیز قرار بگیرد.

زینلیان ادامه داد: از طرفی اقدامات خوبی که در وزارت نیرو انجام و طرح هایی که در دانشگاه های مختلف بعنوان انتها نامه ارائه شده بود، در یک دوره فشرده مورد آنالیز نهاده شد. البته که در گذشته نیز اقدامات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته بود، اما سوالی در فکر همگان بود؛ آن هم اینکه چرا حرف های خوب عملیاتی نشده است و بر مسائل افزوده می گردد؟

او اظهار کرد: این جهت تا دی ماه 1400 به طول انجامید و نهایتاً این جریان به ارائه بسته راه چاره اولیه احیای زاینده رود منجر شد و این بسته به مجلس شورای اسلامی، مرکز آنالیز های استراتژیک و مجمع تشخیص مصلحت ارائه و بازخورد ها اخذ گشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: پس از طی این مراحل با دانشگاه های مختلف مکاتبه انجام شد و نهایتا انتها سال 1400 این برنامه آغاز گشت البته به موازات آن وزارت نیرو کوشش های شایسته ای داشت که امیدوار هستیم در همانگونه که مشکل آب در سایر استان ها مطرح و حل شده است؛ این بار نوبت به زاینده رود رسیده باشد.

زینلیان با اشاره به اینکه بسته راه چاره های احیای زاینده رود در پنج محور اساسی تهیه شده است، اعلام کرد: کاهش مصارف مجاز، حذف مصارف غیرمجاز، تأمین منابع تازه آب باتوجه به مسائلی که در گذشته ایجاد شده است، کیفیت آب و معیشت و اقتصاد مردم استان پنج محور اساسی بسته راه چاره های احیای زاینده رود هستند.

او افزود: به همین دلیل 21 کارگروه تشکیل شد که محور تمامی این کارگروه ها دستگاه های اجرایی و ثمن ها از جمله اتاق بازرگانی بعنوان نماینده بخش خصوصی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد: یکی از مطالبات به حق مردم اصفهان در مورد بحث نجات محیط زیست است؛ از این رو می طلبد که خروجی مطالعات سازمان محیط زیست به سمع و نظر مردم برسد. از طرفی به نظر می رسد نحوه و نوع مطالعات بایستی تغییر کند تا حداقل پاسخگویی را به مردم و تغییر در روند اجرایی کشور را ببینیم.

زینلیان توضیح داد: با نگاه ویژه استاندار اصفهان بیشترین تخصیص استانی از منابع بسیار محدود موجود به بحث محیط زیست در اصفهان رقم خورده است و تا جایی که امکان بود؛ نه در گفتار بلکه در عمل محیط زیست در اولویت نهاده شده است که این امر نوید می دهد روز های روشنی در انتظار محیط زیست استان باشد.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1848

به "وقت آن رسیده با احیای زاینده رود کام مردم اصفهان شیرین گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "وقت آن رسیده با احیای زاینده رود کام مردم اصفهان شیرین گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت آن رسیده با احیای زاینده رود کام مردم اصفهان شیرین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید