هنوز نگاه سنتی بر بازاریابی بخش گردشگری حاکم است

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد عصر پنجشنبه در دومین نشست هم اندیشی منطقه ای توسعه گردشگری که با حضور فعالان این حوزه از استان های زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار گردید تاکید نمود: باید ظرفیت های بومی، محله ای و منطقه ای را شناسایی نموده و صرفاً به پایتخت اکتفا نکنیم.

هنوز نگاه سنتی بر بازاریابی بخش گردشگری حاکم است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا 5 روزه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی بابیان اینکه باید ظرفیت های منطقه ای را در توسعه گردشگری شناسایی کنیم اظهار کرد: با جمع بندی بسته های گردشگری مناطق می توان به رونق گردشگری اقصی نقاط ایران دست یابیم.

رحمانی موحد توضیح داد: طرح های منطقه ای باید در دو سطح تنظیم گردد به گونه ای که در یک بخش مبدأ و مقصد یک شهر باشد یعنی سفر داخل استان و یک سطح از تهران به سایر مناطق باشد.

وی سودآوری، اشتغال زایی، پویایی و نشاط و تعاملات فرهنگی را از دستاوردهای رونق گردشگری برشمرد و اعلام کرد: ما در بستر راهنمایی فعالیت های گردشگری حرکت می کنم و هرگاه به جمع بندی برنامه ها رسیدیم وارد مرحله حمایت می شویم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید نمود: قراردادن جاذبه، نوآوری و توجه به مناطق شهری و غیر شهری در جهت گردشگری باید در برنامه ریزی سفر مد نظر قرار گیرد.

رحمانی موحد با اشاره به جذابیت تنوع غذایی در گردشگری گفت: گردشگری غذا نیز با شناسایی و تبلیغ غذاها و خوراکی های مناطق مختلف مور توجه باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ما فعالان گردشگری را شریک خود می دانیم چرا که آن ها حلقه واسط ما و مردم هستند.

رحمانی موحد با تاکید بر تشویق مردم به سمت سفرهای دسته جمعی و تورهای گردشگری ادامه داد: باید مزایای این نوع سفر اعم از کاهش هزینه ها، تحکیم بنیان خانواده، افزایش تعاملات فرهنگی و افزایش امنیت را برای مردم تبیین کرد.

وی برخورد جدی با تورهای غیر مجاز در شکل حتی مجازی را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: بسیاری از مخاطرات سفرها ناشی از فعالیت تورهای غیر مجاز است.

برنامه های جذابی در حوزه جاده ابریشم پیش بینی شده است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برنامه های جذابی در حوزه گردشگری جاده ابریشم پیش بینی شده است و این جهت برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رحمانی موحد اضافه نمود: کوشش می کنیم سهم ایران را در گردشگری دنیا به دست آوریم.

وی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره ملی آش ایرانی اظهار کرد: جشنواره ها نقطه قوتی برای توسعه گردشگری ایران است.

رحمانی موحد یادآور شد: سنت های بومی و محلی ایران جاذبه مناسبی برای گردشگران است که اگر ا نگاه بلند مدت مورد توجه باشد می تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی مؤثر واقع گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورخاطر نشان کرد: جشنواره ها باید ویژگی هایی داشته باشند تا به سطح ملی و بین المللی ارتقا یابند از جمله این ویژگی ها استمرار، برخورداری از سایت ها و برندهای معین، دارای نگاه فرا بخشی و تأثیر گذاری است.

وی به موفقیت جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی زنجان اشاره و اعلام کرد: این جشنواره طی ادوار مختلف با ارتقا سطح خود، توانسته به دهمین مرحله راه یابد و میزبان جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم نیز باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 357

به "هنوز نگاه سنتی بر بازاریابی بخش گردشگری حاکم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز نگاه سنتی بر بازاریابی بخش گردشگری حاکم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید