هشدار جدی به تماشاگران، ویدئو چک شرط حضور در لیگ برتر والیبال

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران، هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که چند دیدار با حواشی همراه بود. دیدار دو تیم هراز آمل و آذرباتری ارومیه به دلیل فحاشی تماشاگران نیمه تمام باقی ماند. اشتباهات داوری از جمله دلایل ایجاد حواشی در مسابقات لیگ برتر والیبال است که با حضور تماشاگران در سالن ها با جنجال همراه شده است.

هشدار جدی به تماشاگران، ویدئو چک شرط حضور در لیگ برتر والیبال

به دلیل شیوع ویروس کرونا، تماشاگران دو سال از حضور در سالن مسابقات محروم بودند و با حضور دوباره تماشاگران در سالن، نگرانی ها از بروز جنجال در رقابت ها شکل گرفته است.

رفتارهای غیرمتعارف بازیکنان و تماشاگران

شهرام عظیمی رئیس سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگاران درباره حواشی شکل گرفته در لیگ برتر والیبال گفت: متأسفانه در هفته های اخیر شاهد رفتارهای غیرمتعارف از سوی بازیکنان و تماشاگران بودیم. اتفاقاتی رخ داد که سریع وارد عمل شدیم و تلاشمان بر این بود تا به سرعت موضوعات را جمع کنیم اما بخشی از آنها اجتناب ناپذیر است. بلافاصله پس از دیدارهای هفته نوزدهم گزارش های ناظرین به دستمان رسید. همکارانم در سازمان لیگ مأمور شده اند هر کدام گزارش ها را آنالیز کنند تا بتوانیم به سرعت بازی ها را آنالیز کنیم.

داوران ضعیف در برخی از استان ها

وی تأکید کرد: بخشی از حواشی به اشتباهات داوری باز می شود. با فیروزی رئیس کمیته داوران صحبت کردم. داوران محلی در برخی از استان ها خیلی قوی نیستند. به همین دلیل با هیئت استان ها صحبت کرده ایم که آنها نیز اعلام کردند بضاعت شهرشان در همین حد است.

لیگ برتر فرصت آزمون و خطا برای داوران نیست

عظیمی ادامه داد: جلسه با داورزنی و فیروزی داشتیم و قرار شد اگر شهری داور ضعیف دارد از استان های همجوار و یا حتی از تهران برای انجام بازی ها کمک بگیرد. چرا که مسابقات لیگ برتر فرصت آزمون و خطا نیست. اشتباه داور خط، ممکن است این ذهنیت را برای تماشاگران پیش بیاورد که داور از تیم خاصی جانب داری می کند و به همین دلیل اگر استانی داور ضعیفی دارد، حتماً از استان همجوار و یا حتی از تهران کمک بگیرد.

اشتباه داوری جزئی از بازی

رئیس سازمان لیگ شرح داد: تماشاگران پس از وقفه دو ساله وارد ورزشگاه ها شدند. حضور آنها را خیرمقدم می گوئیم. امیدوارم آنها به گونه ای عمل کنند که شرمنده شأن نشویم و مانع حضور تماشاگران در سالن ها نشویم. به هر حال اشتباه داوری جزئی از بازی است. داور نیز انسان است و ممکن است دچار خطا شود. البته که بهتر است ضریب خطای داور پایین باشد اما به هر حال ممکن است اشتباه رخ دهد. توقع ما از تماشاگران این است که صبور باشند و فضای سالن مسابقات را با فحاشی آلوده نکنند.

فحاشی به داور

وی افزود: متأسفانه در دیدار دو تیم هراز آمل و آذرباتری ارومیه براساس گزارش ناظر، تماشاگران به داور و عوامل مسابقات فحاشی کردند. حسن زاده از نیروی انتظامی و بزرگان محلی خواهش کرده که تماشاگران را آرام کند اما این اتفاق رخ نداده و او مجبور به توقف بازی شده است. کمیته انضباطی تشکیل و در خصوص این بازی تصمیم گیری خواهد کرد.

عظیمی ادامه داد: دیدار دو تیم مس و شهرداری ورامین نیز براساس تصاویر ارسال شده و گزارش ناظر در زمان قطع برق و نیز اشتباهات داور خط با حواشی همراه شده است که در این زمینه کمیته انضباطی تشکیل می شود. بازی تیم سایپا در خانه والیبال نیز همین شرایط را داشته و حتماً کاپیتان این تیم به کمیته انضباطی فراخوانده می شود.

هنجار شکنی نباید صورت بگیرد

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: به عنوان خادم والیبال در سازمان لیگ از تماشاگران خواهش می کنم کمی رعایت کنند. هفته گذشته نیز در بازی راهیاب به دلیل حضور بیش از حد مجاز تماشاگران در سالن این بازی نیز با وقفه روبرو شد. هنجار شکنی نباید صورت بگیرد. اگر ستاد یک استان ظرفیت یک سالن را 400 نفر اعلام می کند بیش از این تعداد نباید در سالن حاضر شود. حتماً درباره این بازی نیز تصمیمات لازم صورت خواهد گرفت.

اگر تنش ادامه پیدا کند مانع حضور تماشاگران خواهیم شد

عظیمی شرح داد: خلاصه و صادقانه بگویم اگر تنش با حضور تماشاگران در سالن مسابقات ادامه پیدا کند با عرض پوزش و تمام احترامی که برای تماشاگران قائل هستیم، مجبوریم مانع حضورشان در سالن شویم چرا که اصل اخلاقیات و موضوعات فرهنگی برایمان در رأس واقع شده است. اگر تعدادی تماشاگر نما با هتک حرمت بخواهند جو سالن مسابقات را مسموم کنند، حتماً با آنها مبارزه خواهیم کرد و مانع حضورشان می شویم. متأسفانه در این زمینه تر و خشک با هم خواهند سوخت. بنابراین از تماشاگران، مدیران عامل و میزبان ها خواهش می کنم در این زمینه به ما کمک کنند تا مسابقات در فضایی آرام برگزار شود. حتی خود تماشاگران می توانند تماشاگر نماها را شناسایی کنند.

ویدئو چک شرط حضور تیم ها برای شرکت در لیگ برتر

رئیس سازمان لیگ درپاسخ به این سوال که به هر حال اشتباه داوری وجود دارد چرا با استفاده از تکنولوژی و ویدئو چک مانع بروز چنین اشتباهاتی نمی شوید؟ گفت: این صحبت علمی، اساسی و یک قاعده برای کاهش ضریب خطای داوران است و FIVB ویدئو چک را در ساختار والیبال اجرایی کرد. سال گذشته پیشنهادم به اعضای هیئت رئیسه این بود که شرط حضور تیم ها برای شرکت در مسابقات لیگ برتر، داشتن ویدئو چک باشد متأسفانه به دلیل بضاعت مالی برخی از تیم ها، این اتفاق عملی نشد و آن را منوط به سال آینده کردیم.

وی تأکید کرد: تیمی که میلیاردها تومان برای بازیکنان هزینه می کند، هزینه کردن سه - چهار میلیارد برای ویدئو چک مسئله ای ایجاد نخواهد کرد. در دستور کار داریم سال آینده شرط ورود تیم ها برای حضور در مسابقات لیگ برتر، داشتن ویدئو چک در سالن بازی ها باشد. امسال نیز در مرحله پلی آف به دلیل حساسیت بازی ها از ویدئو چک استفاده خواهیم کرد تا مانع از بروز تنش و ایجاد حواشی شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1749

به "هشدار جدی به تماشاگران، ویدئو چک شرط حضور در لیگ برتر والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی به تماشاگران، ویدئو چک شرط حضور در لیگ برتر والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید