نکاتی که برای انتخاب یک دامنه مناسب باید بدانید

به گزارش ارانیوز، یکی از عوامل بسیار مهم که نقش بسیار زیادی را در بازدید سایت شما ایفا می نماید، انتخاب دامنه است.شاید در ابتدا برایتان سوال باشد که دامنه یا همان دامین چیست؟ حتما تا به حال دقت نموده اید که هر سایتی از یک نام ویک پسوند مانند .com،.org ،.netو... تشکیل شده است که نام وب سایت شما هستند مانند riraco.com که نام سایت ریراکو گذاشته شده است. در این مقاله ما می خواهیم به شما یاری کنیم تا در کمترین زمان بتوانید برترین نام را برای کسب و کار خود در فضای اینترنت انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید وخواندن این مقاله را از دست ندهید.

نکاتی که برای انتخاب یک دامنه مناسب باید بدانید

انتخاب یک دامنه منحصر به فرد

همواره منحصربه فرد باشید! انتخاب یک نام منحصر به فرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این کار اول از همه به این نکته توجه کنید که نام شما به هیچ اسم شبیه یک نام تجاری دیگر نباشد. علت آن هم این است که کاربر سردرگم می گردد که کدام یک نام شما بوده است و همین باعث می گردد که بازدید یا ترافیک سایت شما کاهش پیدا کند. نکته دیگر دقت در املای درست است. مثلا تصور کنید کلمه sea را به اشتباه see بنویسید این کار به طور کامل معنا را عوض می نماید و شما را دچار مشکل می نماید پس به نوشته نام خود و املای آن بسیار دقت کنید.

دامنه.com را از قلم نیاندازید

دات com مخفف commercial است که به معنای تجاری است و می توان گفت یکی از برترین و با ارزش ترین دامنه ها محسوب می گردد. علت آن را اول از همه می توان اعتماد و دید کاربر اسم کرد. بسیاری از پسوند ها برای کاربران ناشناخته هستند ولی همه وقتی سایتی را با پسوند .com مشاهده می نمایند به چشم دیگری به آن نگاه می نمایند.

نام آسان انتخاب کنید

معمولا مخاطبان از نام هایی استقبال می نمایند که بسیار آسان باشند. مثلا شما تصورکنید یک url با یک نام عجیب و غریب که حتی خواندن آن و اینکه چه چیزی نوشته شده است می تواند وقت مخاطب را بگیرد. یادتان باشد مخاطب خیلی صبر ندارد که برای نام شما چند دقیقه وقت بگذارد. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم شما اگر برترین محتوا را هم داشته باشید ولی مخاطب جذب نگردد که به سایت شما وارد گردد بی فایده است.

نام کوتاه را برای خود در نظر بگیرید

فرض کنید کسب و کار شما مربوط به انجام خدمات سئو باشد. چه نامی را برای آن باید انتخاب کنید که مناسب وکوتاه باشد؟ یکی از شرکت های به نام در این زمینه شرکت ریراکوسئو است که نامش کوتاه و به گونه ای است که شما به راحتی متوجه می شوید که این شرکت در چه زمینه ای فعالیت می نماید.

انتخاب نامی دلنشین و به یاد ماندنی

مثلا به گوگل توجه کنید که چقدر به یادماندنی شده است وهمه آن را به خاطر دارند. تلفظ گوگل و نوشتن آن هم کاری بسیار آسان است و مخاطب خیلی سریع با آن ارتباط برقرار می نماید. اگر در زمینه انتخاب نام دچار تردید هستید از ابزارهایی مانند NameMesh هم می توانید یاری بگیرید.

سخن پایانی

شما برای جذب کاربر و در نتیجه فروش بیشتر باید همه نکات از جمله دامنه را در نظر بگیرید. برای برنده شدن و پیشی گرفتن از رقبا در کسب وکار اینترنتی احتیاج به یک تیم متخصص دارید و ما در تیم حرفه ای ریراکو با برترین قیمت طراحی سایت را برای شما را از صفر تا صد انجام می دهیم تا در زمینه کاری خود جزو برترین ها باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1542

به "نکاتی که برای انتخاب یک دامنه مناسب باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای انتخاب یک دامنه مناسب باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید