نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه های مرزی ایران و ترکیه

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه های مرزی ایران و ترکیه برگزار گردید.

نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه های مرزی ایران و ترکیه

به گزارش گمرک ایران، در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی، مدیرکل گمرک بازرگان، مدیرکل راهداری و انتهاه های استان، سرکنسول کشورمان در ارزروم، نماینده وزارت خارجه در استان با طرف ترکیه معاون مدیرکل بین الملل گمرک، مدیران گمرک گوربلاغ و اسن دره و مدیرکل گمرکات شرق و همچنین وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در ارومیه به تبادل نظر پرداختند.

ناظر گمرکات استان با اعلام این مطلب اضافه کرد: این نشست با هدف آنالیز راهکارهای کاهش ترافیک مرز بازرگان - گوربلاغ و انتقال بخشی از ترافیک به مرز سرو به دلیل آغاز ساخت وساز در طرف ترک طی دو ماه آینده برگزار گردید و توافقات خوبی در آن به عمل آمد.

وی در ادامه گفت: طرف ترکیه با درخواست های طرف ایرانی برای افزایش ظرفیت پذیرش کامیون از مرز سرو موافقت نمود همچنین مقرر شد ظرفیت پذیرش گوربلاغ هم که طی یک ماه اخیر کاهش داشت افزایش یابد .

آذربد در انتها گفت: دو طرف همچنین بر راهکارهای روان سازی ترانزیت و تردد کامیون ها در انتهاه های مرزی توافق نمودند و مقرر شد نشست های مجازی طرفین برای حل و فصل مسائل با فاصله زمانی کمتر تکرار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1333

به "نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه های مرزی ایران و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه های مرزی ایران و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید