ملکه بعدی انگلیس کیست؟

به گزارش ارانیوز، خبرگزاری خبرنگاران-ملکه الیزابت دوم با انتشار بیانیه ای رسماً جانشین خود را معرفی نموده است.

ملکه بعدی انگلیس کیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، ملکه الیزابت دوم در یک بیانیه ای تاریخی اعلام نموده است که کاملیا همسر شاهزاده چارلز ملکه بعدی انگلیس خواهد شد.

ملکه الیزابت دوم 95ساله بیانیه جشن پلاتینیوم را صادر نموده است تا به سال ها نااطمینانی انتها دهد.

بر اساس برنامه اعلام شده، زمانی که چارلز فرزند ملکه عنوان پادشاه را کسب و تاجگذاری کند، کاملیا دوشس کورنوال ملکه خواهد شد.

کاملیا ؛همسر شاهزاده چارلز و ملکه بعدی انگلیس

به تازگی، ملکه الیزابت دوم در یک بیانیه تاریخی اعلام نموده است که کاملیا ، همسر شاهزاده چارلز ملکه بعدی انگلیس خواهد شد! بر اساس برنامه اعلام شده، زمانی که چارلز فرزند ملکه عنوان پادشاه را کسب و تاجگذاری کند، کاملیا دوشس کورنوال ملکه خواهد شد…

اما درباره چارلز فرزند ملکه الیزابت دوم و همسر دوم وی یعنی کاملیا بد نیست بدانید چارلز، شاهزاده ولِز با نام کامل چارلز فیلیپ آرتور جرج (متولد 14 نوامبر سال 1948 میلادی) پسر ارشد الیزابت دوم و وارث بلافصل تاج و تخت بریتانیا است. او از سال 1958 میلادی و هم زمان با ولیعهد شدن لقب شاهزادهٔ ولز را هم دریافت نموده است! او هم اکنون رئیس کالج سلطنتی موسیقی لندن می باشد. جالب است بدانید پرنس چارلز اولین وارث تاج و تخت است که توانسته مدرک دانشگاهی بگیرد!

همسر اول او یعنی پرنسس دایانا، شاهدخت معروف پادشاهی متحد بود که یک سال پس از طلاق از چارلز در سال 1997 میلادی در تصادفی مشکوک کشته شد! آوریل سال 2005 میلادی بود که چارلز برای دومین بار ازدواج کرد؛ همسر دوم وی کامیلا پارکر (متولد 17 ژوئیه 1947 میلادی) نام دارد.

در سال 1994 میلادی، چارلز در یک برنامه تلویزیونی به داشتن رابطه عاشقانه با کامیلا اعتراف نموده بود! بعد از فوت دایانا، چارلز رابطه خود با کامیلا را کم کم علنی کرد… در سال 1999 میلادی، این دو در مراسمی با هم عکس گرفتند و از این زمان به بعد کامیلا به صورت غیررسمی به عنوان شریک زندگی چارلز در نظر گرفته شد.

در سال 2003 میلادی، کامیلا با ورود به خانه سلطنتی چارلز زندگی مشترکی را با وی شروع کرد… اما ازدواج این دو بعد از برطرف پاره ای اختلافات با ملکه (به خاطر ازدواج با یک مطلقه) و کلیسای انگلستان (به علت مرگ پاپ ژان پل دوم) خاتمه در سال 2005 میلادی در تالار صنف وینزر انجام گرفت. کامیلا پس از ازدواج، به علت ازدواج با شاهزاده چارلز لقب دوشس کورنوال را دریافت کرد. هر چند که کامیلا شاهدخت ولز است، اما به خاطر دایانا از این لقب استفاده نمی کند… جایگاه رسمی کامیلا از نظر عضویت در خانواده سلطنتی پائین تر از جایگاهی است که پرنسس دایانا داشت، بنابراین کامیلا فاقد لقب پرنسس است! چارلز و کامیلا فرزند مشترک ندارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1738

به "ملکه بعدی انگلیس کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه بعدی انگلیس کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید