مسائل startup repair کامپیوتر و راه حل برطرف آن ها

به گزارش ارانیوز، هر زمان که برای بوت کردن ویندوز به مشکل خوردید، با بالا آمدن startup repair می توانید مشکل را رفع کنید. ما در این مقاله startup repair را معرفی می کنیم و علاوه بر آن، نگاهی به مسائل startup repair کامپیوتر میندازیم. با ما باشید.

مسائل startup repair کامپیوتر و راه حل برطرف آن ها

معنای startup repair چیست؟

اگر ویندوز به درستی بالا نمی آید و اذیت می نماید، می توانید از startup repair بهره ببرید تا به تعمیر کامپیوتر نیازی نباشد. Startup repair ابزار ریکاوری است که پی سی را برای یافتن مسائل احتمالی، مانند فایل های خراب، اسکن می نماید و بعد از یافتن آن ها، مشکل را برطرف می نماید.

Startup repair می تواند مسائل سخت افزاری و مسائل ناشی از نصب نادرست ویندوز را برطرف می نماید و اگر در بالا آوردن سیستم مشکل دارید، بهتر است سراغ این روش بروید. این ابزار برای ویندوز 7، 8 و 10 وجود دارد و به وسیله windows installation disc ،recovery media یا Windows recovery tools می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برای وارد شدن به startup repair چکار باید کرد؟

هنگامی که کامپیوتر راه اندازی می گردد، F8 را فشار دهید تا به این بخش ورود کنید. از قلم نیاندازید که حتما دیسک ویندوز را در داخل دستگاه قرار داده باشید. اگر فایل ریجستری، فایل های سیستم، داده ها و درایوها مشکل داشته باشند، یا حتی مسائل نرم افزاری ایجاد شده باشد که بالا آمدن ویندوز را با مشکل روبرو نموده، startup repair آن ها را برطرف می نماید.

مطلب پیشنهادی: سی پی یو رایزن بهتر است یا اینتل؟

آشنایی با مسائل startup repair کامپیوتر

1. گیر کردن، یکی از مسائل startup repair کامپیوتر

با این که ما از این ابزار برای برطرف مشکل کامپیوتر استفاده می کنیم، اما برخی وقت ها خودش وسط راه هنگ نموده و مشکل را بیشتر می نماید. این مشکل در ویندوز 7 زیاد پیش می آید و به آن startup repair loop گفته می گردد.

2. فعال نشدن اتوماتیک startup repair

یک وقت هایی هم ابزار بالا می آید، اما مشکل کامپیوتر را برطرف نمی نماید و شما این پیغام را روی صفحه مشاهده خواهید کرد:

Startup repair cannot repair this computer automatically

این پیغام نشان می دهد که این ابزار قادر به حل مشکل به طور اتوماتیک نیست.

برای تعمیر کامپیوتر در محل از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

برای حل مسائل startup repair کامپیوتر در ویندوز 10 و ویندوز 7 چکار باید کرد؟

1. اگر این ابزار گیر نموده و مشکلش حل نمی گردد، احتمالا BCD مشکل پیدا نموده. مانند زیر عمل کنید تا مشکل برطرف گردد.

از فرمان chkdsk برای برطرف مشکل بهره ببرید. کار این فرمان، برطرف خطاهای احتمالی است. به system recovery options بروید و دستور chkdsk C: /f را در قسمت Command prompt تایپ کنید.

روش دیگر این است که کامپیوتر را ری استارت کنید. سپس F8 را بزنید تا به قسمت boot options بروید. Disable automatic restart on system failure را بزنید تا سیستم مجددا بالا بیاید. با این کار، اگر startup repair فعال نبوده باشد، فعال می گردد.

2. اگر startup repair نمی تواند یک سری از مسائل را برطرف کند، باید سیستم را به کل عیب یابی کنید. می توانید به صورت دستی BCD را بازیابی کنید. برای این کار، از system recovery options گزینه command prompt را انتخاب کنید. سپس دستورات زیر را تایپ کنید.

  • Bootrec / fixmbr
  • Bootrec /fixboot
  • Bootrec /rebuildbcd

بعلاوه می توانید به وسیله دستی مسائل را برطرف کنید. این سری system recovery options را بیاورید و وارد CMD شوید. 10 فرمان هست که باید به ترتیب تایپ کنید که مسائل startup repair کامپیوتر برطرف گردد.

فرمان اول -C: (change the CMD path)
فرمان دوم- Dir
فرمان سوم-Cdwindowssystem32config
فرمان چهارم-Dir
فرمان پنجم-MD mybackup
فرمان ششم-Copy *.* mybackup
فرمان هفتم-CD RegBack
فرمان هشتم-DIR
فرمان نهم- copy*.* ..
فرمان دهم -exit

به جز این ابزار از چه ابزارهای دیگری می توان استفاده کرد؟

اگر نتوانستید کار خود را با راه بیندازید و آموزش راه اندازی startup repair به کارتان نیامد، بهتر است سراغ روش های دیگر بروید.

یکی از جایگزین های اصلی این ابزار، system restore است. این ابزار روشی به مراتب ساده تر و کم دردسرتر از startup repair است. کافیست به وسیله system recovery options گزینه اش را پیدا کنید و معین کنید که در چه زمانی می خواهید system restore کارش را انجام دهد. حواستان باشد که پیش از آن موعد از سیستم بکاپ بگیرید تا بعدا به مسئله ای برنخورید.

نرم افزاری که می توانید از آن بهره ببرید، AOMEI Backupper است. برای استفاده از این برنامه باید سی دی بوت را داخل دستگاه بگذارید. این نرم افزار، یک نرم افزار بک آپ گیری است که سیستم را خیلی سریع بازگردانی می نماید.

بیشتر بخوانید: سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است؟

جمع بندی

در این مقاله، حل مشکل startup repair ویندوز 7، و دیگر ویندوزها را آنالیز کردیم. اگر مقاله برایتان مفید بود، برای ما بنویسید. بعلاوه خرسند می شویم که با نظراتتان ما را در نگارش مقالات بهتر و کاربردی تر کمک کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1827

به "مسائل startup repair کامپیوتر و راه حل برطرف آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل startup repair کامپیوتر و راه حل برطرف آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید