بازسازی منزل: بازسازی تابوت طلایی توت عنخ آمون در مصر شروع شد

به گزارش ارانیوز، تابوت طلایی توت عنخ آمون اولین بار بعد از کشف مقبره این فرعون، در مصر بازسازی می گردد.

بازسازی منزل: بازسازی تابوت طلایی توت عنخ آمون در مصر شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یکشنبه گذشته مصری ها شروع بازسازی تابوت طلایی توت عنخ آمون را اعلام کردند و بخشی از کار را به نمایش گذاشتند.

مقبره این فرعون جوان در سال 1922 کشف شد و از آن موقع تا به امروز این اولین باری است که مصری ها اقدام به بازسازی تابوت طلایی توت عنخ آمون می نمایند.

بازسازی تابوت از اواسط ماه جولای، یعنی پس از انتقال آن به موزه بزرگ مصر شروع شده است و تخمین زده می گردد که فرایند بازسازی این تابوت تا 8 ماه به سرانجام برسد.

در این پروژه قرار است علاوه بر تابوت طلایی، تابوت چوبی 2.23 متری که روی آن طلاکاری شده و تصویر فرعون مصر به همراه نمادهای سلطنتی مثل عصا کار شده است و از آن به عنوان تابوت دان استفاده می شد نیز بازسازی گردد. 2 تابوت دیگر در داخل این تابوت چوبی قرار داشت و بارها به نمایش گذاشته شده بود؛ اما این اولین بار است که تابوت چوبی از مقبره خارج شده است.

گذر زمان، دمای زیاد و رطوبت داخل مقبره باعث شده است این تابوت چوبی ترک بردارد و در بعضی بخش های آن مثل سقف و کف تابوت، شکستگی های قابل ملاحظه ای ایجاد گردد.

مقامات مصر اعلام نموده اند که قصد دارند بعد از سرانجام بازسازی این تابوت، آن را در موزه بزرگ مصر به نمایش عمومی بگذارند. این در حالی است که چندی پیش در اوایل جولای، در حراجی کریستیز لندن، سردیس سنگی توت عنخ آمون که یکی از مهم ترین آثار مقبره این فرعون است، با قیمت 6 میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد؛ دولت مصر بعد از فروخته شدن این مجسمه 3 هزار ساله، از پلیس اینترپل درخواست کرد که این اثر باستانی به این کشور بازگردانده گردد؛ اما هنوز دولت این کشور پیروز به بازپس گیری این اثر باستانی نشده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1646

به "بازسازی منزل: بازسازی تابوت طلایی توت عنخ آمون در مصر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بازسازی تابوت طلایی توت عنخ آمون در مصر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید