بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود به انتها رسید

به گزارش ارانیوز، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود به خاتمه رسید.

بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود به انتها رسید

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

حمیدرضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: بازسازی بافت تاریخی مجن با اجرای ازاره با سنگ لاشه به همراه بندکشی، یکسان سازی سطح دیوارها، اجرای اندود گچ، کاهگل و سیم گل و ... با همکاری شهرداری مجن انجام شد.

او گفت: بازسازی بافت تاریخی و ارزشمند این شهر در جذب هرچه بیشتر جهانگرد به منطقه موثر است.

حسنی بیان نمود: مجن مانند روستای ماسوله گیلان به گونه ای ساخته شده که بام هر خانه حیاط خانه فوقانی است و این عامل چشم انداز بی نظیری را به وجود آورده است.

او با بیان اینکه در بافت قدیمی شهر دیوارها و سقف اتاق ها با خاک قرمز و زرد تزئین شده اند و نشانگر زیبایی معماری بومی و اقلیم منطقه هستند، گفت: مصالح به کار رفته در خانه ها از سنگ و چوب است و روی دیوارهای سنگی اندود کاهگل شده و نمای آن گل قرمز است.

حسنی یکی از جاذبه های مجن را کوچه های تنگ و پر پیچ و خم و شیب دار عنوان نمود و اضافه کرد: شیوه خاص ساخت منازل مسکونی چشم انداز بافت را زیباتر نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: مجن علاوه بر بافت تاریخی از جاذبه های جهانگردی فراوانی برخوردار است که می توان به آبشار تنگ داستان، منطقه فرح زاد، چشمه هفت رنگ، آبشار سوری و غارهای طبیعی اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 994

به "بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید