ماسک را زیر چانه نکشید!، شرایط کرونا در فارس

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران/فارس بیشتر شهروندان در مواقعی نظیر نشستن در خودرو، نوشیدن آب و صرف غذا و صحبت کردن، ماسک خود را تا زیر چانه پائین می آورند، حال آنکه صاحبنظران، منجمله معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با استناد به نکاتی علمی، این اقدام را نادرست و خطرناک می دانند.

ماسک را زیر چانه نکشید!، شرایط کرونا در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعه 24 مرداد، در جمع خبرنگاران و پیش از اعلام آخرین شرایط فارس در موضوع کروناویروس، گفت: ماسک به دلیل قرارگرفتن روی صورت، ممکن است به آلودگی هایی منجمله ذرات حاوی ویروس و عوامل بیماری زا آغشته شود.

همتی با تاکید براینکه کشیدن ماسک به زیر چانه، حتی برای لحظاتی بسیار کوتاه و با هدف استراحت، تنفس راحت تر و ... امکان آلوده شدن فرد به بیماری را افزایش می دهد، گفت: با این اقدام، به راحتی امکان انتقال آلودگی از روی ماسک به چانه را فراهم کرده و فرایند ورود ویروس به مجاری تنفسی را تسهیل می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، صاحب نظران تاکید دارند که برای نوشیدن، صرف غذا، تنفس راحت تر و صحبت کردن و ... مواردی که نیاز به برداشتن موقت ماسک است، ماسک را به شکل کامل از روی بینی و دهان برداشته و آن را روی یک دستمال کاغذی قرار دهیم؛ یا بهتر اینکه ماسک را دور انداخته، ماسک جدیدی استفاده کنیم.

آخرین آمارهای کرونا در فاترس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به بررسی 233 هزار و 897 نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس، از شناسایی 308 مورد ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار کَل ابتلا به کووید19 در استان فارس با اضافه شدن بیماران جدید تا ظهر جمعه 24 مرداد به عدد 38 هزار و 58 نفر رسیده است.

همتی با بیان اینکه شمار جانباختگان از بیماری کووید19 در فارس طی 24 ساعت گذشته نسبت به یک روز قبل، کاهش داشته است، گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 11 بیمار دیگر در مقابل کروناویروس تسلیم شدند و فوت کردند.

او جمع جانباختگان بیماری کووید19 در فارس از ابتدای شیوع تا امروز (24مرداد) را 684 نفر اعلام و در عین حال گفت که از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز 34 هزار و 764 نفر به شکل کامل بهبود یافته اند.

همتی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های فارس را 983 مورد بیان و گفت که از این تعداد 108 نفر در آی سی یو، بستری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 878

به "ماسک را زیر چانه نکشید!، شرایط کرونا در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک را زیر چانه نکشید!، شرایط کرونا در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید