لنده یکی از شهرستان های توریست پذیر کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش ارانیوز، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، لنده یکی از شهرستان های گردشگر پذیر کهگیلویه و بویراحمد است.

لنده یکی از شهرستان های توریست پذیر کهگیلویه و بویراحمد است

این شهرستان بدلیل نزدیکی با استان خوزستان در طول فصول سال میزبان گردشگران استان های جنوبی کشور است. تنوع آب و هوایی در کمتر از 15 دقیقه و وجود چشم انداز ها دیدنی بکر و خاطره انگیز و جنگل های پوشیده از درختان بلوط ازجمله شاخصه های است که حوزه گردشگری این شهرستان را متمایزتر از دیگر شهرستان های گرمسیری استان کرده است.

شهرستان لنده بدلیل تنوع آب و هوایی و وجود منطقه ها سردسیر و گرمسیر، کوه سیاه و کوه سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار و همچنین رودخانه و چشمه ساران موگرمون از ظرفیت گردشگری بالایی برای جذب مسافران برخوردار است.

منطقه گردشگری موگرمون

در فاصله 5 کیلومتری ضلع شرقی شهرستان لنده منطقه ای زیبا و بکر واقع شده که موگرمون نام دارد. موگرمون که به بهشت گمشده معروفیت دارد همانند نگینی در شهرستان لنده و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد می درخشد و دارای جاذبه گردشگری و تفریحی مثل رودخانه جن بوده که با داشتن طبیعتی با درختان بسیار زیبا و آب زلالی که از دل کوه می جوشد، تفرجگاه زیبا و دلنشینی را برای گردشگران بوجود آورده است. در کنار این رودخانه شالیزارهای برنج، درخت های طبیعی مورد که به شکل منظمی اطراف رودخانه را فراگرفته، باغ ها و درختان طبیعی و بکر اطراف رودخانه جلوه خاصی به این منطقه داده است.

بزرگترین شتر سنگی

نقش یک شتر نشسته بر یک سطح صاف در وسط کوه شمال شهر لنده یکی از جالب ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی لنده است. این شتر سنگی آنقدر بزرگ است که از فاصله 10 کیلومتری یعنی از جایی که تابلوی تقاطع جاده لنده به دهدشت و روستای آبکری نصب است، قابل رویت است.

کوه سیاه و سفید

کوه سیاه و سفید دارای درختان ثمری زیادی ازجمله تندروک، محلو موسیر، چویل، کرفس، دودوبره، بن سر و بیلهر است. این کوه مشرف به شهر لنده فاقد جاده ماشین رو است و بیشتر محل تفریح گروه های مختلف کوهنوردان و طبیعتگردان است.

دلی مهرگان

منطقه بسیار زیبای دلی مهرگان بین سه کوه سیاه و سفید و مهره و در 20 کیلومتری منطقه موگرمون واقع شده است. دلی مهرگان منطقه ای زیبا و سرسبز و سردسیری است و دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی است که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

قنات لنده

با توجه به اینکه در ضلع جنوبی شهر لنده چندین باغ و مزرعه وجود داشته و دارد، در زمانهای قدیم برای آبیاری آنها به حلقه قنات حفر شد. از تاریخ حفر این قنات ها اطلاعات مستندی موجود نیست، ولی هم اکنون بقایای آن با جوشش آبی باکیفیت بالا موجود است.

روستای عروه

روستای عروه در فاصله 20 کیلومتری شهر لنده و از توابع بخش مرکزی این شهرستان در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده است. این روستا در زمستان پوشیده از برف و در تابستان دارای آب و هوای خنک است. روستای عروه دارای چشم اندازهای طبیعی مانند باغات سرسبز عناب و گردو به همراه چشمه همیشه جوشان است که محیطی بسیار زیبا را برای گردشگران و طبیعت دوستان فراهم کرد. آب چشمه همیشه جوشان و گوارای روستای عروه پس از عبور از باغ های عناب، گردو، سیب درختی و انار به دره فصلی جنوب روستا می ریزد. روستای عروه با چشم اندازی زیبا همانند ماسوله شمال ایران است. جمعیت روستای عروه 80 نفر است و شغل بیشتر مردم این روستا دامداری، دامپروری و کشاورزی است.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1433

به "لنده یکی از شهرستان های توریست پذیر کهگیلویه و بویراحمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنده یکی از شهرستان های توریست پذیر کهگیلویه و بویراحمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید