فوربس: طالبان حدود 700 خودروی نظامی را در ماه اخیر غنیمت گرفته است

به گزارش ارانیوز، نشریه آمریکایی فوربس با اشاره به پیشروی های طالبان خاطرنشان کرد که این گروه در یک ماه اخیر میلادی حدود 700 خودروی نظامی را به غنیمت گرفته است.

فوربس: طالبان حدود 700 خودروی نظامی را در ماه اخیر غنیمت گرفته است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نشریه فوربس در گزارشی از یک تحقیق گفت که طالبان تنها در ماه جون توانسته است 700 خودروی نظامی و ده ها وسائل زرهی و سیستم های توپخانه ای دولتی را به غنیمت بگیرد.

این آمار از یک گزارش تحقیقی منبع باز که در وبلاگ اوریکس به دست آمده است، جوست الیمانز منتشر کننده این گزارش، صدها عکس و ویدئو از تجهیزات نظامی سالم و بعلاوه ازکارافتاده نیروهای دولتی را آنالیز نموده است که به وسیله طالبان در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

بر اساس آنالیز این وبلاگ، تا عصر 30 ماه جون، 715 وسیله نقلیه سبک و با 65 خودروی ازکارافتاده به تصرف طالبان درآمده است.

در گزارش فوربس هم آمده است که به احتمال زیاد تجهیزات و وسایل بیشتر نیروهای دولتی به دست طالبان افتاده باشد اما به علت ضبط نشدن در عکس ها یا فیلم ها، به حساب نیامده است.

به گزارش اطلاعات روز، در سال 2018 نیروهای دولتی افغان با حدود 26 هزار خودرو نظامی از جمله 13 هزار هاموی عملیات انجام می دادند.

بر اساس گزارش منتشر شده، تا سال 2021 دستکم 25 هزار هاموی به افغانستان منتقل شده است و در نبردهای شدید، دولت افغانستان به طور معمول 100 هاموی در هفته از دست می داده است.

این در حالی است که طی دو ماه اخیر درگیری ها در افغانستان تشدید شده است و طالبان حملات شدیدی بر شهرستان ها انجام داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1406

به "فوربس: طالبان حدود 700 خودروی نظامی را در ماه اخیر غنیمت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوربس: طالبان حدود 700 خودروی نظامی را در ماه اخیر غنیمت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید