فراری یا لامبورگینی؛ مسأله این است!

به گزارش ارانیوز، وبسایت چرخان: فراری و لامبورگینی دو نام آشنایی هستند که تا به امروز با ابر خودروهای مدرن و البته اسپورت خود توانسته اند جزء برترین اسپورت سازان لوکس جهان باشند. دو خودروساز ایتالیایی که البته بر روی اهداف و آرمان های خود پافشاری نموده و تنها خودروهای لوکس اسپورت را فراوری می کردند تا اینکه تب وتاب کلاس شاسی بلند و کراس اوور آن قدر در جهان بالا گرفت که لامبورگینی خوش نام را مجبور به فراوری مدل او روس شاسی بلند خود و رونمایی از آن در اواخر سال 2017 میلادی کرد.

فراری یا لامبورگینی؛ مسأله این است!

شاسی بلندی که فراری هنوز به ساخت آن اقدام ننموده و به مسیر اسپرت خود ادامه می دهد.

خودروهای اسپرت و البته لوکس ایتالیایی

زمانی که حرف از خودروهای اسپرت می آید که صفت لوکس را نیز می توان روی آن ها گذاشت، این ایتالیایی های خوش ذوق و هنرمند هستند که خودنمایی می نمایند. ازنظر آن ها، خودروهای چیزی بیش تر از یک وسیله معمولی برای عبور و مرور هستند و طراحان ایتالیایی تمام ذوق و احساسات خود را برای خودروهایشان خرج می نمایند.

ازنظر آن ها، یک خودرو می تواند شاخصه ای برای معرفی مالک خود و سلیقه منحصربه فردش باشد. اگرچه سوارشدن داخل یکی از این خودروهای لوکس و اسپورت ایتالیایی (و نه مالک بودن آن ها)، برای بسیاری از مردم دنیا، تنها یک رؤیایی بیش نیست، اما می توان مقایسه ای بین این دو شرکت ایتالیایی رؤیایی انجام داد.

فراری در مقابل لامبورگینی

بدون شک، فراری یکی از شناخته شده ترین برندهای خودروسازی دنیا است. شرکتی که در سال 1929 به وسیله راننده مسابقات و کارآفرین ایتالیایی، انزو فراری پایه گذاری شد. فراری در ابتدا باهدف فراوری خودروهای مسابقه ای تشکیل شد تا اینکه از سال 1947، به ساخت خودروهای جاده ای نیز روی آورد.

فراری هنوز هم یک تیم فرمول یک بسیار قوی را در اختیار داشته و در این مسابقات به حضور جدی خود ادامه می دهد. اسب پرنس ایتالیایی شرکتی است که تا به امروز با فراوری خودروهای منحصربه فرد و متمایزی مانند Ferrari 250 GTO,375 Mille Miglia Spider,206 Dino GT، تستاروسا و البته مدل انزو، توانسته برترین سوپر اسپورت های تاریخ خودروسازی را به نمایش بگذارد.

در حال حاضر فراری خودروهای جاده ای مانند کالیفرنیا و پورتوفینو را به فروش می رساند که توانسته اند سنگینی رقابت با لامبورگینی را به نفع خود حفظ نموده و خط لوکس بودن فراری را ادامه دهند.

شرکت لامبورگینی نیز به وسیله کارآفرین ایتالیایی، فروچیو لامبورگینی ثروتمند، در سال 1963 و باهدف رقابت با برندهای لوکس دیگر، به خصوص فراری، پایه گذاری شد. این شرکت با نماد گاو وحشی خود نیز در مسابقات فرمول یک حضور دارد تنها با این تفاوت که در این مسابقات به قدرتمندی شرکت فراری نتوانسته است ظاهر گردد.

لامبورگینی نیز مانند فراری، تا به امروز توانسته برترین و البته گران ترین خودروهای لوکس اسپورت مانند میورا، مورسیالاگو وکانتاچ را به فراوری برساند. مدرن ترین اسپورت آن ها، مانند هوراکان و اونتادور نیز باهدف احیای پرستیژ این شرکت و رقابت بیشتر با اسپورت سازان دیگر به فراوری رسیده اند. در میان این ابر خودروها، باید گفت که گران ترین خودروی لامبورگینی نیز نسخه وننو بوده که باقیمت فوق العاده زیاد 4,5 میلیون دلار قیمت گذاری شد.

اگرچه مقایسه بین این دو شرکت رؤیایی کار واقعاً دشواری است، اما خیلی ها فراری را در زمان کمتر برای مسابقات و خیلی ها نیز چهره تهاجمی و البته مجذوب کننده لامبورگینی را مزیت های خود می دانند.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 2029

به "فراری یا لامبورگینی؛ مسأله این است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری یا لامبورگینی؛ مسأله این است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید