شیک پوش فرانسوی؛ معرفی و نقد طراحی رنو آسترال 2023

به گزارش ارانیوز، پس از مدت ها انتظار و انتشار تصاویر متعدد جاسوسی و رندرهای غیررسمی، روز گذشته رنو از نوترین کراس اوور خود با نام آسترال رونمایی کرد. آسترال، نخستین محصول رنو است که بر روی نسل سوم پلت فرم CMF-CD گروه رنو-نیسان طراحی و پیشرفته و بخشی از برنامه توسعه محصول رنو پس از مدل های آرکانا و مگان E-Tech Electric جهت تصاحب سهم بیشتری از بازار کراس اوورهای سگمنت C است. از مهم ترین نوآوری ها در سری نو خودروهای رنو، طراحی متفاوت، مدرن در کنار کابینی با تکنولوژی بالا است.

شیک پوش فرانسوی؛ معرفی و نقد طراحی رنو آسترال 2023

طراحی و استایل ظاهری رنو آسترال 2022

طراحی بدنه Austral، ترکیبی از المان های اسپرت، پیچیده و در عین حال ظریف و متناسب است که خصایص و خط مشی تعیین و تعریف شده طراحی محصولات نو رنو، تحت عنوان فناوری حسی یا Sensual Tech را در قالب پیکره ای خوش تراش و شیک به نمایش گذاشته است.

نمای جانبی رنو آسترال نو

نمای عقب رنو آسترال نو

نمای داخلی رنو آسترال نو

قبلی 1 از 3 بعدی

ترکیب هوشمندانه خطوط مواج و حجم پردازی های عضلانی بدنه و هماهنگی دقیق آن با خطوط تند و تیز و قوی شانه در کنار جزئیات و ظرافت های زیبای بدنه مانند الگوهای الماس گونه چراغ های جلو یا فناوری میکرواپتیک micro-optic به کار رفته در LED های چراغ عقب باعث شده تا مجموعه این ویژگی ها ضمن ایجاد تناسباتی کامل و پخته، حسی از راحتی، آسایش و کیفیت را القا می نماید.

علاوه بر آنچه ذکر شد، از دیگر ویژگی های ظاهری رنو Austral نیز می توان به تنوع رنگی بدنه (7 رنگ)، در کنار ترکیب دو رنگ بدنه در تریم های بالاتر مانند ترین آلپاین و رینگ های آلیاژی 17 تا 20 اینچ اشاره نمود. رنو Austral با طول بدنه 4500، عرض 1830 و ارتفاع 1620 میلی متر کمی از مدل کجار درشت اندام تر است و از محفظه بار 500 لیتری در نیخه استاندارد و 430 لیتری در مدل هیبرید برخوردار است.

نوترین آگهی های رنو

طراحی کابین رنو آسترال 2022

در شکل گیری فضای داخلی آسترال نیز موضوع استفاده از صفحه نمایش بزرگ Open-R که ترکیبی از یک نمایشگر افقی 12/3 اینچی با صفحه نمایش مرکزی عمودی 12 اینچی بوده است؛ ضمن آنکه وجود نمایشگر 9 اینچی مخصوص سیستم Head Up نیز بر تعداد صفحه نمایش های داخل کابین می افزاید تا نمای داخلی آسترال و چینش المان های داشبورد، در عین مدرن بودن، حسی صمیمی و آشنا در ترکیبی هوشمندانه از فناوری های روز را منتقل نماید.

نمای داخلی رنو آسترال نو

نمای داخلی رنو آسترال نو

قبلی 1 از 2 بعدی

در این خودرو با توجه به تریم انتخابی کابین نیز، متریال بکار رفته با تنوعی از چوب و چرم الکانترا به همراه روکش هایی به رنگ لاکی، مشکی براق و یا کروم ساتن است که حس صمیمیت و گرمای بیشتری را به فضای کابین می بخشد.

پیشرانه رنو آسترال 2022

رنو آسترال با یک پیشرانه 3 سیلندر 1/2 لیتری توربوشارژر به همراه سیستم هیبرید ملایم عرضه می گردد که از یک باتری 48W لیتیوم یونی استفاده می نماید و قدرتی معادل 130 اسب بخار را به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می نماید.

علاوه بر این، یک نسخه بنزینی از همان پیشرانه چهار سیلندر 1/3 لیتری استفاده می نماید که سیستم محرک آن با همکاری مرسدس بنز ساخته شده و با قدرت 140 اسب بخار(160 اسب بخار بصورت موقت) و گیربکس 6 سرعته دستی یا X-Tronic عرضه می گردد.

آسترال تمام هیبرید E-Tech با یک موتور 1/2 لیتری که همواره در حالت برقی شروع به حرکت می نماید و قدرتی بین 160 تا 200 اسب بخاری و مصرف سوختی معادل 4/6 لیتر در هر صدکیلومتر عرضه می گردد. فراوری رنو Austral در اواخر امسال میلادی شروع می گردد و احتمالا با قیمت پایه بین 22 تا 25 هزار دلار عرضه خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت خودرو رنو

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1805

به "شیک پوش فرانسوی؛ معرفی و نقد طراحی رنو آسترال 2023" امتیاز دهید

1 کاربر به "شیک پوش فرانسوی؛ معرفی و نقد طراحی رنو آسترال 2023" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیک پوش فرانسوی؛ معرفی و نقد طراحی رنو آسترال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید