شکر گران نخواهد شد

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران- دبیر اجرایی انجمن صنفی کارخانه های قند افزایش قیمت شکر در آستانه ماه رمضان را تکذیب کرد و گفت: هیچگونه افزایش قیمت مصوب شکر خانوار و صنف و صنعت رخ نداده و حداقل تا انتها ماه رمضان قیمت ها بدون تغییر خواهد ماند.

شکر گران نخواهد شد

بعضی سایت ها خبر از افزایش 40 درصدی قیمت شکر در آستانه ماه رمضان خبر داده اند. آن ها تشکیل صف خرید سهام شرکت های تولیدنماینده شکر در بورس را گواه بر صحت گران کردن شکر عنوان می نمایند.

اما بهمن دانایی، مدیر اجرایی صنایع قند و شکر ایران این خبر را رد کرد و گفت: نیمه دوم سال گذشته همراه با حذف شکر از لیست کالاهای اولویت دلاری شماره یک، تولیدنمایندگان این کالا تحت ضوابط اعلام شده از سوی سازمان حمایت، قادر به مشخص قیمت محصولات خود شدند.

وی اضافه نمود: بر اساس ضوابط جدید سازمان حمایت، هر نوع تغییر قیمت باید توسط درخواست ما انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، دانایی یادآور شد: پس از مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار مبنی حذف ارز 4200 تومانی از شکر، انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر قیمت هر کیلوگرم شکر را برای مصرف خانوار 8700 تومان و برای صنف و صنعت 11 هزار و 500 تومان مشخص کرد.

به گفته وی؛ از آن موقع کارخانه ها تغییری در قیمت شکر ایجاد نکردند، ضمن اینکه به دستور رئیس جمهور در روزهای قبل از نوروز قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی یابد و اگر قرار بر تصمیمی در این حوزه باشد، باید فقط در کارگروه مالی دولت گرفته گردد.

دانایی تاکید نمود: این به معنی آن است که نه تنها ما بلکه کارگروه تنظیم بازار نیز در خصوص افزایش قیمت شکر ورود و اعمال نظر کند.

مدیر اجرایی صنایع قند و شکر ایران این اطمینان را داد حداقل تا سرانجام ماه رمضان افزایش قیمت در شکر اتفاق نیفتد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1308

به "شکر گران نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکر گران نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید