سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی در حوزه میراث فرهنگی خراسان جنوبی

به گزارش ارانیوز، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی در حوزه میراث فرهنگی خراسان جنوبی صورت گرفت.

سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی در حوزه میراث فرهنگی خراسان جنوبی

هادی شاهوردی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز اندازه تسهیلات پرداختی برای اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری 45 میلیارد تومان بوده است.

وی از اجرای 16 پروژه با اعتبار 24 میلیارد و 400 میلیون تومان در این مدت اطلاع داد و گفت: این طرح ها در زمینه بازسازی، حفظ و احیای اماکن تاریخی، مطالعه، تکمیل، بازسازی و تجهیز موزه های استان و تامین زیرساخت های گردشگری بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم 28 اثر شامل 10 اثر تاریخی غیرمنقول، پنج اثر تاریخی منقول، پنج اثر طبیعی و 9 اثر ناملموس این استان در لیست آثار ملی ثبت شده است.

وی گفت: اولین رویداد ثبت زمینی دما در بیابان لوت و پیگیری چهار مورد پرونده ثبت جهانی آثار تاریخی از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال و نیم گذشته است.

شاهوردی بیان کرد: در بخش صنایع دستی افتتاح یک مورد و پیگیری برای تکمیل 9 بازارچه دائمی صنایع دستی در حال اجرا است و در این بخش بیش از 25 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: بعلاوه 85 دوره آموزشی، 60 بازارچه موقت صنایع دستی، یک نمایشگاه ملی و 2 نمایشگاه منطقه ای نیز برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در بخش گردشگری نیز سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومانی در تاسیسات گردشگری را داشتیم و بیش از 60 متقاضی به بانکهای عامل معرفی شدند.

وی گفت: در بخش گردشگری بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و در دولت سیزدهم اشتغال بیش از 350 نفر در مجموعه های گردشگری استان رقم خورده است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1910

به "سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی در حوزه میراث فرهنگی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی در حوزه میراث فرهنگی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید