زنوزی: تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی کنم، دوران هزینه برای تراکتور تمام شد

به گزارش ارانیوز، می گویند زنوزی گفته: قید مربیان و بازیکنان عظیم را بزنید. دوران هزینه برای تراکتور تمام شد و تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی کنم.

زنوزی: تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی کنم، دوران هزینه برای تراکتور تمام شد

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، دوم اسفند 1399، رسول خطیبی برای دومین بار به عنوان سرمربی باشگاه تراکتور انتخاب شد. او البته در لیگ چهاردهم هم در یک نیم فصل سرمربی این تیم بود که پیروز شد در 22 بازی، 11 پیروزی، 5 تساوی و 6 شکست را تجربه کند و درحالی که تیمش در رتبه نخست جدول رده بندی قرار داشت به دلیل اختلاف با هیات مدیره باشگاه، کسب 11 امتیاز از 9 بازی، کسب نتایج ضعیف در مقابل ملوان و پدیده که تازه لیگ رجحان شده بودند و آنچه از نظر برادرش بن بست تاکتیکی یاد شد، سرمربیگری را تحویل تونی اولیویرا داد.

بازگشت خطیبی به تراکتور اما یک اتفاق ویژه بود. ویژه از این جهت که او قبل از بازگشت، مورد انتقاد شدید زنوزی قرار گرفته بود به طوری که مالک متمول تراکتور در یک گفت وگوی خصوصی که فایل صوتی آن سر از تلگرام درآورد، عنوان نموده بود: به رسول خطیبی گفتم تا زمانی که (مالک تراکتور) باشم، تراکتور را نخواهی دید. دقیقا 547 روز بعد، رسول خطیبی دوباره به تراکتور بازگشت درحالی که زنوزی هنوز مالک این باشگاه بود. اتفاقی حیرت انگیز که البته بعضی آن را به مسائل اقتصادی زنوزی و بعضی دیگر به طرفداران خطیبی در تراکتور ربط می دهند. بازگشت رسول اما چندان راضی نماینده نبود و او جز صعود معجزه وار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد خیره نماینده ای نداشته است. تساوی در مقابل نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان، پاختاکور (رفت و برگشت)، شارجه (بازی رفت)، نیروی هوایی (بازی رفت)، نیروی هوایی (بازی برگشت)، پیکان، شکست مقابل سپاهان و پیروزی مقابل نساجی، شهرداری ماهشهر، شارجه (بازی برگشت) و نیروی هوایی (بازی برگشت) عملکرد خطیبی طی حدود سه ماه حضورش در تراکتور است. عملکردی که چندان از سوی طرفداران مورد استقبال قرار نگرفته و زمزمه های اعتراض آنها به گوش می رسد. از سوی دیگر اختلاف خطیبی با شجاعی و دژاگه و اعلام جدایی آنها در مقطع فعلی باعث شد خطیبی بیشتر تحت فشار قرار بگیرد. او حالا حامیانش را از دست داده و کماکان به پیش می رود. در این میان اما یک اتفاق، خطیبی را بسیار نگران نموده است. سکوت زنوزی در مقابل اتفاقات مثبت باشگاه تراکتور نشان می دهد مالک باشگاه از شرایط موجود راضی نیست و تجربه نشان داده است زنوزی برای حذف مربیان تراکتور تا حصول نظر طرفداران، لحظه ای درنگ نمی نماید.

مالک متمول بازیکن نمی خرد

غلامرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور میانه خوبی با طرفداران این تیم دارد و کوشش می نماید به هر اتفاقی یک واکنش نشان بدهد. او اما در مقابل صعود سرخپوشان تبریزی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان سکوت کرد و ماه هاست درباره این باشگاه صحبت نمی نماید. در نیم فصل نیز برخلاف رویه سال های قبل خود، هیچ بازیکنی را نخرید تا شگفتی ها بیشتر شود. درحالی که همه منتظر بودند پس از اختلاف شجاعی - دژاگه با رسول خطیبی، زنوزی وارد میدان شود اما این بار نیز مالک تراکتور سکوت کرد تا شرایط حیرت انگیزتر شود. زنوزی چندی پیش هم بارها درخواست واگذاری ماشین سازی را داد اما هیچ خریداری پیدا نشد تا هیات فوتبال از او بخواهد کماکان تا سرانجام فصل به تعهدات خود عمل کند و در سرانجام فصل (و احتمالا پس از سقوط ماشین سازی) انحلال این تیم را شاهد خواهیم بود.

او البته به تعهدات اقتصادی خود عمل نموده و براساس شنیده ها، بازیکنان تراکتور حدود 60 تا 70 درصد مبلغ قراردادشان را دریافت نموده اند. این درحالی است که هنوز چند روز از استوری مشترک بازیکنان تراکتور درباره مسائل این تیم نمی گذرد. ماجرا اما جنبه عجیب و شنیده نشده ای دارد. براساس اطلاعاتی که به فرهیختگان رسیده ظاهرا زنوزی با طرفداران تراکتور قهر نموده و تصمیمی برای تقویت تیم ندارد. در این باره شنیده ایم زنوزی پس از اعتراض طرفداران در مقابل باشگاه که بهمن 1399 رخ داد، به اطرافیانش گفت که دیگر هزینه بیشتری برای تیم نخواهد کرد و قهرمانی برای او بی ارزش شده است. زنوزی که فعلا در خارج از کشور سکونت دارد و حدود یک ماه دیگر به ایران بازمی شود چند روز پس از این اتفاقات، خطیبی را به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب کرد. در این باره می گویند او گفته: قید مربیان و بازیکنان عظیم را بزنید. دوران هزینه برای تراکتور تمام شد و تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی کنم. اطرافیان زنوزی می گویند او از حامیان خود نیز شاکی است چراکه انتظار داشت در این شرایط به او یاری نمایند اما این اتفاق رخ نداده و حامیانش سکوت نموده اند.

در این باره بد نیست یک نکته مهم را هم بگوییم و آن اینکه حتی استراماچونی هم به زنوزی پیشنهاد شده بود تا پس از لیگ قهرمانان جانشین خطیبی شود اما زنوزی این پیشنهاد را نپذیرفته و گفته تا زمانی که طرفداران از او عذرخواهی ننموده اند، هزینه ای برای تیم نخواهد کرد و حتی حاضر است تیم را واگذار کند. او در این باره گفته: من مدیر دولتی نیستم که از فحاشی طرفداران بترسم، من از جیبم هزینه می کنم و قرض می گیرم تا تراکتور بازیکن و مربی جذب کند اما فحش می شنوم. تا وقتی فحش بدهند من هزینه نمی کنم. ماجرا به اواسط بهمن ماه باز می شود جایی که طرفداران تراکتور با تجمع در مقابل ساختمان باشگاه و در اعتراض به نتایج ضعیف این تیم شعارهای مالک کهکشانی کجایی؟ و زنوزی، حیا کن؛ تراکتور را رها کن سر دادند. اتفاقی که با عصبانیت زنوزی همراه بود و او در گفت وگویی مفصل با طرفداران تیم عنوان نمود در صورت به مخاطره افتادن آرامش و امنیت خانواده اش، قید این تیم را خواهد زد. او در همان گفت وگوی طولانی که به صورت اینترنتی برای طرفداران پخش شد عنوان نموده بود نمی تواند هم هزینه کند و هم ناسزا بشنود.

جیب دلالان خالی شد؟

مالک متمول باشگاه تراکتور اما هرگز مغضوب طرفداران نبود اما انتشار شایعاتی پیرامون حضور چند دلال شناخته شده در کنار تیم و ورود و خروج متعدد بازیکنان و مربیان به این تیم که منجر به سرازیر شدن سودهای میلیاردی به جیب این دلالان نام آشنا شد منجر به ایجاد اختلاف و درنهایت حمله های گاه و بی گاه به زنوزی شد و ادامه پیدا کرد. از تبریز شنیده می شود که حتی بعضی لیدرهای باشگاه نیز پشت طرفداران هستند تا زنوزی را تحت فشار بگذارند و او را به خرید بازیکنان میلیاردی راضی نمایند هرچند چند نفر از آنها معتقد بودند این فشارها روی زنوزی بی فایده است و حمایت از او بیش از فشار همه جانبه می تواند طرفداران را برای رسیدن به مقصودشان راضی کند.

به هرحال در شرایط فعلی که زنوزی با طرفداران قهر نموده، سودهای میلیاردی دلالان نیز قطع شده و به نظر می رسد نقش پررنگ آنها در ایجاد این فشار بی تاثیر نیست اما به نظر می رسد روش اشتباهی برای مقابله با زنوزی انتخاب شده و او فعلا تصمیمی برای بازگشت به روزهای کهکشانی تراکتور ندارد. البته ممکن است مسائل اقتصادی نیز در این میان موثر باشد اما به هرحال زنوزی و اطرافیانش فعلا چیزی از مسائل اقتصادی نمی گویند و اعتقاد دارند هیچ مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

فرهیختگان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1322

به "زنوزی: تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی کنم، دوران هزینه برای تراکتور تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنوزی: تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی کنم، دوران هزینه برای تراکتور تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید