روسیه: اطلاعی از نشست سه جانبه ایران نداریم

به گزارش ارانیوز، ایرنا نوشت: وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران اظهار داشت: طرف ایرانی در مورد ملاقات سه جانبه با سوریه و ترکیه بدون مشارکت روسیه، اطلاعی به روسیه نداده است بنابراین ما اطلاعی در مورد این مذاکرات فراتر از آنچه در رسانه ها مطرح شد، نداریم.

روسیه: اطلاعی از نشست سه جانبه ایران نداریم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

آندره گاننکو روز یکشنبه به خبرگزاری تاس گفت: ایران، سفارت روسیه در تهران را از جزییات پیشنهاد خود درباره ملاقات احتمالی با مشارکت دولت های سوریه و ترکیه درباره مساله سوریه بدون مشارکت روسیه آگاه ننموده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی تاس، پیشنهاد برای برگزاری ملاقات سه جانبه ایران، سوریه و ترکیه روز شنبه از طرف حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان گفت وگوی تلفنی وی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مطرح شد.

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها افزوده است.

به گزارش رسانه ها، روز پنجشنبه دستکم 34 نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند و ارتش ترکیه نیز در پاسخ به مراکز ارتش سوریه حمله نموده است که گفته می گردد طی آن تعدادی از نظامیان روسیه و سوریه جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، نظامیان ترکیه در حملات تروریست ها به ارتش سوریه شرکت داشتند و به همین دلیل هدف گلوله باران قرار گرفتند.

لازم به ذکر است ایران، روسیه و ترکیه از حدود دو سال پیش تا به امروز در قالب فرمت آستانه برای خاتمه دادن به بحران سوریه با یکدیگر مذاکره می نمایند.

با توجه به تداوم بحران در شمال شرقی سوریه و استانی به نام ادلب در همسایگی ترکیه، سران روسیه و ترکیه علاوه بر فرمت آستانه در دو قالب دوجانبه و چهارجانبه به همراه فرانسه و آلمان نیز با یکدیگر در این باره گفت و گو مینمایند.

بنظر می رسد به نتیجه نرسیدن کوشش های ترکیه و روسیه برای کاهش تنش ها در مورد ادلب، پای ایران را به عنوان قدرت عظیم منطقه خاورمیانه به عنوان میانجی به میدان باز نموده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 532

به "روسیه: اطلاعی از نشست سه جانبه ایران نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اطلاعی از نشست سه جانبه ایران نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید