دیدنی های دیواندره و چشم اندازهای طبیعی و زیبای این منطقه

به گزارش ارانیوز، دیواندره یکی از شهرهای واقع در استان کردستان و مرکز این استان محسوب می گردد، این شهر غربی را از یک سمت مکان های تیلکو و بیجار گروس، و از یک سمت رشته کوههای هوازو احاطه نموده است. دیدنی های دیواندره به همراه مردمانی خونگرم و مهربان می تواند لحظاتی خوشی را در طول سفر و بازددی از این شهر رقم بزند، برای اطمینان یافتن به این حرف تا خاتمه مطلب همراه ما باشید.

دیدنی های دیواندره و چشم اندازهای طبیعی و زیبای این منطقه

کردستان

کردها یکی از قومیت های مهربان و خونگرم کشور ایران می باشند که حضور و سکونت آنها در بخش های مختلف کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان شاهد هستیم، ما قصد سفر و آشنایی شما علاقه مندان به استان کردستان را داریم، معرفی دیدنی های کردستان خود مقوله ای پیچیده و متفاوت می باشد، اما در برشی کوچکتر می خواهیم به این معرفی بپردازیم، شهر دیواندره مرکز این استان بوده که جاذبه های گردشگری منحصری را شامل می شود، بر همین اساس در ادامه مطلب به آشنایی شما عزیزان با دیدنی های دیواندره خواهیم پرداخت.

شهر دیواندره

این شهر که مرکز کردستان و از شهرهای غربی این استان است، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که از همین حیث جذب گردشگر یکی از ساده ترین اقدامات او محسوب می شود. مردمان این شهر کرد هستند که با لهجه کردی (لهجه اردلانی) سخن می گویند.در خصوص آب و هوای این شهر می توان گفت که دارای آب و هوایی سرد می باشد که زمستان هایی سرد و سنگین با برف دارد. اما در فصل های بهار و تابستان از آب و هوایی متفاوت برخوردار است که زمین های سرسبز، چراگاه های وسیع علاوه بر فراهم ساختن مناظری زیبا و دلچسب زمینه ساز مشغول بودن به فعالیت های دامپروری و کشاورزی را بوده است.

دیدنی های تماشایی دیواندره

- روستای سارال

این روستا در سمت شمال غرب و در فاصله 72 کیلومتری شهر دیواندره واقع شده است که با دارا بودن چشمه های آب زلال، دشت های گل، زندگی پرندگان، چراگاه های سرسبز به همراه مردمانی مهربان و دوست داشتنی یکی از جاذبه های شهر دیواندره به شمار می آید.

- آبادی دَرون

روستای درون در فاصله 25 کیلومتری دیواندره و جنب آبادی رودخانه قزل اوزن واقع شده است. آب و هوای دلچسب و مطبوع به همراه جاذبه های طبیعی این روستا موجب جذب گردشگر های زیادی از نقاط مختلف کشور می شود.

-روستای آغاجری

در نزدیکی و در سمت شمال غرب آبادی وزیر، روستای آغاجری واقع شده است که در آن قلعه ای باستانی با بالای 2000 سال سابقه و تاریخ واقع شده است.

- غار کرفتو

با بازدید از این غار تصویر واضح و مشخصی از زمان زندگی ساکنین قدیمی کرد این مکان در فکر شما نقش می بندد، غار کرفتو در 72 کیلومتری دیواندره، در محدوده چهل چشمه و روستای سارال است که هر ساله انتهای فصل بهار گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

این غاز از جمله غارهای آهکی است که از جاذبه های استان کردستان، شهرستان دیواندره به شمار می رود، طبق بقایای تاریخی بر جای مانده تاریخ آن به سده سوم می رسد. در روز 20 بهمن ماه سال 1318 به شماره 330 در فهرست آثار ملی کشور ایران ثبت گشت.

- غار قالوچه

در روستای قالوچه غاری به همین نام وجود دارد که از توابع شهر دیواندره و استان کردستان می باشد که جزو مکان های دیدنی دیواندره نیز محسوب می شود.

- غار باش قشلاق

در روستای غار باش قشلاق و در فاصله 40 کیلومتری شهر دیواندره و در سمت شمال شرقی این شهر، غار باش قشلاق واقع شده است.

- کوهستان چهل چشمه

در استان کردستان کوهی با ارتفاع زیاد به نام چهل چشمه یا همان چل چمه وجود دارد که گالری خاصی از گیاهان درمانی را دارا می باشد. تعداد زیادی از رودها مانند رود سیروان، رود زرینه، رود قزل اوزن، رود خور خوره از آن منشا می گیرند.

-قسمت شکار ممنوع زرینه اباتو

این بخش در شمال و در فاصله 16 کیلومتری شهر دیواندره محل زندگی خوبی برای پرنده در حال نابودی میش مرغ است.

- عمارت سالار سعید

در روستای وزیر بنای تاریخی و دیدنی به نام سالار سعید وجود دارد که تاریخچه آن به بالای 300 سال می رسد.

-حمام پنجه سفلی

محل قرارگیری این حمام در درون خاک است که سردر و خزانه های زیبا و منحصر به فرد آن از جمله جاذبه های این منطقه و به نوابع آن جاذبه های گردشگری شهر دیواندره و استان کردستان محسوب می شود.

- سد سیازاخ

در استان کردنشین کردستان و در مجاورت شهر دیواندره سدی به نام سد سیازاخ قرار گرفته است.

در این مطلب شما عزیزان را با یکی از شهرهای مهم و پر بازید استان کردستان در زمینه گردشگری آشنا شدید، با در نظر گرفتن این موضوع که هر ناحیه دارای آب و هوا و مکان های گردشگری زیبا و منحصر به فرد می باشد، شما را با جاذبه های دیواندره آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1809

به "دیدنی های دیواندره و چشم اندازهای طبیعی و زیبای این منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های دیواندره و چشم اندازهای طبیعی و زیبای این منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید