خروج هواپیما از باند در استانبول 120 زخمی به جای گذاشت، کابین خلبان ها از جا کنده شد

به گزارش ارانیوز، خروج یک هواپیمای مسافری از باند فرود در فرودگاهی در استانبول باعث تکه تکه شدن هواپیما و زخمی شدن 120 نفر از سرنشینان از جمله دو خلبان هواپیما شد.

خروج هواپیما از باند در استانبول 120 زخمی به جای گذاشت، کابین خلبان ها از جا کنده شد

از سفر با قیمت تور استانبول کریسمس لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش خبرنگاران این هواپیما که متعلق به خطوط هوایی پگاسوس ترکیه که پروازهای ارزان قیمت انجام می دهد از شهر ازمیر در غرب ترکیه وارد فرودگاه صبیحه گوچکن در بخش آسیایی استانبول شده بود.

وزیر حمل ونقل ترکیه گفت این هواپیما به علت فرودی سخت از باند خارج شد و هیچکس در این حادثه کشته نشده است.

ویدئوها از صحنه حادثه باران سنگین و بادهای شدید و دود برخاسته از یکی از موتورهای هواپیما را نشان می دهد و مسافرانی که از میان شکاف های بدنه هواپیما به روی بال های هواپیما می آیند و از محل حادثه خارج می شوند.

چندین نفر از نیروهای امداد بدنه متلاشی شده هواپیما، از جمله کابین خلبانان در دماغه هواپیما که از جا کنده شده بود، را احاطه نموده بودند تا آتش آن را خاموش نمایند.

علی یرلیکایا، فرماندار استانبول گفت 120 نفر در این حادثه زخمی و بستری شده اند.

این هواپیمای از نوع بوئینگ 737 عمری 11 ساله داشت و حامل 177 سرنشین، از جمله شش خدمه بود.

تلویزیون NTV ترکیه گزارش کرد که افراد زخمی شده از جمله شامل دو خلبان هواپیما هستند که در شرایط وخیمی بستری هستند.

NTV نواری از مکالمات میان خلبانان و برج مراقبت ترافیک هوایی منتشر کرد که در آن به خلبانان گفته می گردد پروازهای قبلی بادهای قوی هم جهت با حرکت هواپیماها را گزارش نموده اند.

فرودگاه پس از این حادثه به روی پروازها بسته شد و هواپیماهای ورودی به سوی فرودگاه اصلی استانبول راهنمایی شدند.

خبرگزاری رسمی انادولو سخنان محمد کاهیت توران، وزیر حمل ونقل ترکیه را گزارش کرد که گفت : بر اساس اطلاعاتی که ما داریم هواپیما فرودی سخت داشت. حادثه پس از آن رخ داد که هواپیما نتوانست از سرعت خود بکاهد و به زمینی در انتهای باند فرودگاه وارد شد.

پگاسوس یک شرکت هوایی خصوصی ترکیه با پروازهای ارزان قیمت است که در 97 راستا عمدتا درون ترکیه و نیز به مقاصدی در اروپا، خاورمیانه و آسیای مرکزی فعالیت دارد.

اکثریت سهام این شرکت در اختیار شوکت سبانچی، میلیاردر ترکیه ای و خانواده اش است که سرمایه گذاری بزرگی در حوزه های گونان از جمله املاک و مستغلات، صنایع پوشاک، سالن های سلامت و مواد بسته بندی دارند.

این دومین حادثه در یک ماه برای هواپیماهای این شرکت است. یک هواپیمای دیگر شرکت پگاسوس با 164 سرنشین در همین فرودگاه در استانبول از باند خارج شد. آن حادثه تلفات و جراحاتی در پی نداشت.

  • هواپیمای ترکیه ای هنگام فرود در استانبول سه تکه شد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 330

به "خروج هواپیما از باند در استانبول 120 زخمی به جای گذاشت، کابین خلبان ها از جا کنده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج هواپیما از باند در استانبول 120 زخمی به جای گذاشت، کابین خلبان ها از جا کنده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید