سفر به ترکیه ، نکاتی ریزبینانه که در سفرتان باید بدانید! (تور ارزان ترکیه)

به گزارش ارانیوز، ترکیه، تنها کشوری که نیمی از آن در یک قاره و نیمی دیگر در قارۀ دیگری واقع شده است(آسیا و اروپا)، سالانه میلیون ها توریست و بازدیدنماینده از سراسر دنیا به خود می بیند و به جرات می توان گفت سفر به ترکیه در صدر لیست مقصد توریستی دنیا واقع شده است که برای بازدید از منابع و جاذبه های توریستی ترکیه، جاذبه های غنی فرهنگی و توریستی موجود در این کشور، به این دیار سفر می نمایند. اما علتی که ما را برای نوشتن این متن ترغیب نموده است، نکات بسیار ریز و ظریف در سفر به ترکیه می باشد که گاهاٌ از نظر بازدیدنمایندگان این کشور دور می ماند و نسبت به آن بی توجهی می نمایند. سعی داریم به بعضی از این نکات اشاره کنیم تا در کنار سفر به توریستی ترین نقطه دنیا بیشترین بهره را از دیدنی های ترکیه ببرید.

سفر به ترکیه ، نکاتی ریزبینانه که در سفرتان باید بدانید! (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه و شهرهای ریز و درشت

بیشتر گردشگرانی در سفر به ترکیه گمان می نمایند که تمام جاذبه های این کشور در شهر استانبول است و از بازدید سایر شهر ها خود را محرو می سازند. حال آن که در مساحت 783.562 کیلومتری این کشور و در سفر به شهرها و استان های این کشور می توان به دیدنی جاذبه های گردشگری ترکیه نشست و لذت برد و یک ماجراجویی تمام عیار را تجربه کرد. یکی از این شهرها، شهر ازمیر است که در نزدیکی آن مخروبه ای باستانی به نام اِفسس واقع شده است که سالیانه پذیرای کاوشگران زیادیاز سراسر دنیا است. بعلاوه عجایب کاپادوکیه در مرکز شهر آناتولی، منطقه سرسبز و جنگلی دریای سیاه را نمی توان در سفر به راحتی نادیده گرفت واز آن صرف نظر کرد. به علاوه معماری چشم نواز ساختمان های شهر ماردین می تواند برای علاقه مندان به هنر معماری ضمناً سفر بسیار هیجان آور باشد.

قهوه ترک

یکی از محصولات مشهور کشور ترکیه که در همه کشورهای دنیا هواداران خود را دارد قهوه ترک است. پس نوشیدن قهوه اصیل ترک در دل کشور پرورش دهنده آن به شدت مطبوع است. این قهوه را با دانه های قهوه بود داده شده تهیه و پودر نموده و در قابلمه مخصوصی به نام cezve می پزند و در زمان پخت به آن شکر نیز می افزایند. قهوه اصیل ترک این امکان را به شما می دهد که پس از سرو آن درون فنجان های کوچک، با تفاله ای که به علت اصل بودن و قوی بودن قهوه در کف فنجان ته نشین می گردد اقدام به گرفتن فال قهوه کنید. فالگیرهای ترکیه ای درون کافه ها به تفسیر این اشکال برای شما می پردازند. البته اگر شما به فال اعتقاد داشته باشید!

حمام های آبگرم با تبصره

درون کشور ترکیه حمام های گران قیمت و لوکسی موجود است که در پی ارائه خدمات مدرن به مشتریان هستند و از جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب میان، اما در کنار این موضوع نمی توانیم نسبت به حمام های قدیمی ترکیه بی تفاوت باشیم. حمام هایی که بسیار زیبا و شکیل از دل معماری شرقی پدیدار شده اند و بر روی سقف خود روزنه هایی دارند که موجب روشنایی داخل محیط حمام می شوند. شما می توانید در حمام های جمبرلیتاش، گالاتاسرای، کیلیج علی پاشا و حمام خرم سلطان در استانبول و حمام اسکیشهر و حمام شنگول در آنکارا این معماری را نظاره نمایید و هم چنین تجربه ای به یادماندنی از یک آبگرم کلاسیک به دست آوردید.

به گزین کردن اقامتگاه

شاید لازم باشد در پاره ای از مواقع سنت شکنی کنید و به جای اقامت در هتل ها در زمان سفر به مکان هایی جدیدی بروید. به شما توصیه می گردد حتی برای یک شب تجربه اقامت در خانه های ترکی را تجربه کنید تا با سبک سنتی و بومی زندگی ترکیه ای آشنا بشوید و با محیط بیشتر ملموس شوید. بعلاوه اقامت در خانه های سنتی این امکان را به شما می دهد که در مزارع کنار خانه های بومی گردش کنید. به صورت خودخواسته لحظاتی را در کنار کشاورزان به کشت و کار بپردازید و یک خاطرۀ به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

مراسم ها و موسیقی های سنتی ترکیه

شرکت در مراسم های ترکی این امکان را به شما در طول سفر می دهد تا به صورت کامل با آداب و سنن، دیدنی های ترکیه، فرهنگ و سبک زندگی مردم این منطقه آشنا شوید به علاوه از موسیقی زنده و محلی برخوردار شوید. نوع موسیقی هر محله با محل دیگر و هر مراسم با مراسم دیگر فرق دارد. شما در این موسیقی ها می توانید بیشتر با نحوه زندگی مردم آشنا شوید و نسبت به آن شناخت پیدا کنید و هم چنین با دیدن نحوه برگزاری مراسم های بومی، مذهبی و حتی عروسی بیش از پیش شناخت خود را ارتقا دهید. دیدن پایکوبی سماع درویشان که با صدای نی به وجد می آیند برای هر بیننده ای خاطره آفرین است، بعلاوه شنیدن صدای باغلاما در کنار سواحل دریا و مردان دریایی و دیدن امواج می تواند بسیار روح نواز باشد که به جد یکی از برترین دیدنی های ترکیه است.

صرف غذا با چاشنی مهمان نوازی

مردم ترکیه به مهمان نوازی شهره هستند و این رفتار مهمان محبت آمیز آن ها جزوی جدا نشدنی از آنها است. به همین علت در زمانی که مهمانی را به صرف وعده ای غذایی دعوت می نمایند، نگرانی و دغدغه برترین نوع پذایرایی را دارند و به محض خالی شدن ظرف مهمان از غذا اقدام به پر کردن مجدد ظرف می نمایند بدون این که در نظر بگیرند که آیا مهمان میل به ادامه سرو غذا دارد یا نه! به همین علت توصیه می گردد که با هوشمندی و دقت نظر زمان سرو غذای خود را طولانی کنید تا هم مقدار مناسبی غذا را صرف نموده باشید و هم میزبان خود را از این دغدغه نجات دهید. هر چند غذاهای خوشمزه و محلی ترکی آن چنان هوس برانگیز و لذیذ هستند که نمی گردد به راحتی از آن ها صرف نظر کنیم و یا دست بکشیم و این مورد عواقبی نظیر افزایش وزن در طول سفر را به همراه دارد.

ترکیه و مراکز خرید ریز و درشت

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که علاقه مندی مردم را نسبت به سفر به ترکیه افزایش می دهد مراکز خرید پوشاکی است که به علت تنوع و کیفیت بالایی که دارد همۀ سلیقه ها را تحت پوشش خود قرار می دهد. در میان تمام مراکز خرید متنوع و مختلف در سراسر نقاط کشور ترکیه، همچنان بازارهای بزرگ و مشهور این کشور حرف اول را می زند. شما با قدم گذاشتن در بازار بزرگ ترکیه در استانبول، بازار کمرالتی در ازمیر و بازارهای محلی در اولوس علاوه بر خرید، با جنبه های اصیلی از فرهنگ و معماری این منطقه و دیدنی های ترکیه آشنا شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1891

به "سفر به ترکیه ، نکاتی ریزبینانه که در سفرتان باید بدانید! (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ترکیه ، نکاتی ریزبینانه که در سفرتان باید بدانید! (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید