خبرنگاران محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش ارانیوز، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از فعالیت همه مشاغل و کسب وکارهای گردشگری و برگزاری بدون محدودیت تورها با رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان رضوی اطلاع داد.

خبرنگاران محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش روز شنبه اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی محمدصادق براتی در بازدید از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی استان خراسان رضوی گفت: به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) و سفر میلیون ها زائر و توریست، محدودیت های سختگیرانه تری در ایام اوج کرونا در مشهد اجرا شد.

وی با اشاره به تشکیل گروه کاری توریستی ویژه ایام کرونایی در استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: بسیاری از مسائل حوزه توریستی به وسیله این کارگروه و در ستاد ملی کرونا مرتفع شد.

او ادامه داد: با توجه به نامشخص بودن زمان انتها کرونا، سررسید بازپرداخت تمامی هزینه های توریستی باید به حداقل سه ماه پس از انتها کرونا موکول گردد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در تلاشیم که مسائل پیش آمده در خصوص توریستی سلامت، اخذ هزینه تجاری موقت برای شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی با تعامل و ارتباط با وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل و فصل گردد.

براتی با اشاره به اهمیت نقش تشکل های حرفه ای توریستی در تسهیل فرآیندهای اجرایی و کاهش تصدی گری دولت اضافه کرد: در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به منظور کاهش بار دولت برای تقویت وظایف حاکمیتی در حوزه توریستی، خدمات و امور تصدی توریستی به بخش خصوصی واگذار می گردد.

در ابتدای این نشست اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به بیان مسائل و مسائل در حوزه توریستی به خصوص مسائل ایجاد شده در ایام کرونا از جمله ممنوعیت برگزاری تورها، عدم همراهی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص صدور گواهی نامه پذیرش بیماران خارجی، عدم همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات کرونایی و صدور بخشنامه از سوی مراجع قضایی مبنی بر رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از اختلاط غیرشرعی در برگزاری تورهای توریستی پرداختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1149

به "خبرنگاران محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید