خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: کرونا مدت ها با ما خواهد ماند

به گزارش ارانیوز، تهران- خبرنگاران- مدیرکل سازمان دنیای بهداشت به در حال رشد بودن شیوع کووید19 در بعضی کشورها به رغم فرایند کاهشی آن در بعضی دیگر از کشورها اشاره نمود و گفت: هنوز راه بسیاری در پیش است و کرونا مدت ها با مردم دنیا خواهد بود.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: کرونا مدت ها با ما خواهد ماند

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری افزودکه به رغم کاهش آمارهای مربوط به کرونا در بعضی کشورها، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین اروپای شرقی شاهد فرایند افزایشی ابتلا به این ویروس است.

وی همچنین هشدار داد که بسیاری از کشورها هنوز در مراحل اولیه همه گیری کووید19 هستند و بعضی نیز که در اوایل شیوع این ویروس به آن دچار شدند، شاهد بازگشت فرایند افزایشی شمار مبتلایان هستند.

آدهانوم ادامه داد: اشتباه نکنید، ما هنوز راه بسیاری در پیش داریم. این ویروس زمانی طولانی با ما خواهد بود. تردیدی نیست که در خانه ماندن و دیگر اقدامات فاصله گذاری فیزیکی در بسیاری از کشورها در مهار شیوع کرونا موفقیت داشته، اما این ویروس هنوز بسیار خطرناک است.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت تاکید نمود که توصیه های این سازمان برای مقابله با شیوع کرونا همچنان همان توصیه های پیشین است؛ شناسایی همه مبتلایان، قرنطینه کردن مبتلا، آزمایش دریافت از موارد ابتلا، مراقبت از همه مبتلایان، رهگیری و قرنطینه افراد در تماس با مبتلا و در نهایت آموزش و توانمندسازی همه مردم.

ویروس کرونا موسوم به کووید-19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای دنیا رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودکننده ای وضع نموده اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در بیشتر کشورهای دنیا تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری گشته است.

تا به امروز بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 183هزار تن جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 661

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: کرونا مدت ها با ما خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: کرونا مدت ها با ما خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید