خبرنگاران امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی قزوین به صورت حضوری برگزار می گردد

به گزارش ارانیوز، قزوین - خبرنگاران - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی پایه نهم و دوازدهم که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می نمایند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

خبرنگاران امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی قزوین به صورت حضوری برگزار می گردد

سید معرفت الله احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: هم اکنون یک هزار و 380 دانش آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند که از این تعداد 40 نفر در پایه نهم و دوازدهم تحصیل می نمایند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در امتحانات احتیاجمند منشی هستند، گفت: با توجه به مسائل خاص این عده و احتیاج به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی تدابیر لازم در زمان برگزاری امتحانات اندیشیده شده است.

احمدی تاکید نمود: خانواده ها هیچ گونه نگرانی در مورد برگزاری امتحانات نهایی نداشته باشند، امتحانات در فضاهای بزرگتر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار 450 دانش آموز با احتیاجهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین مشغول تحصیل هستند، اضافه نمود: از این تعداد، یک هزار و 70 دانش آموز با احتیاجهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل بوده که به دلیل شرایط خاص و با تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات این کلیه دانش آموزان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

احمدی در مورد برگزاری امتحانات دانش آموزان استثنایی با احتیاجهای ویژه، تاکید نمود: امتحانات دانش آموزان پایه ابتدایی به صورت توصیفی برگزار و سایر پایه ها نیز براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این مسوول توضیح داد: آموزش مجازی دانش آموزان تا خاتمه اردیبهشت ماه ادامه دارد و اگر دانش آموز فراگیر احتیاجمند کلاس های جبرانی باشد در طول تابستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این آموزش های تداوم خواهد داشت.

استان قزوین دارای 28 مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1354

به "خبرنگاران امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی قزوین به صورت حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی قزوین به صورت حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید