تنکس گیوینگ چه روزی است ؟

به گزارش ارانیوز، تنکس گیوینگ یا روز شکرگزاری

در ایرانی بسیار می پرسند تنکس گیوینگ چه روزی است ؟ تنکس گیوینگ یا به انگلیسی Thanks Giving day همان روز شکرگزاری است. این روز در کشور های آلمان، ژاپن ، کانادا و آمریکا با نام های مختلف به عنوان یک عید و روز ملی هر ساله گرامی داشته میشود. ریشه روز تنکس گیوینگ یا شکر گزاری به منطقه بین النهرین نسبت داده میشود، اما مجموعا در آمریکای شمالی ریشه آنرا در آداب و رسوم انگلیسی میدانند که بعد از اصلاحات پروتستانی رواج یافت.

تنکس گیوینگ چه روزی است ؟

تنکس گیوینگ در کانادا و آمریکا

در کانادا دومین دوشنبه از ماه اکتبر بعنوان روز شکرگزاری تعطیل می باشد ولی در آمریکا این روز را در چهارمین پنجشنبه از ماه نوامبر تعطیل میکنند و جشن میگیرند. دلیل اصلی این جشن در کانادا و آمریکا شکرگزاری برای برداشت محصول میباشد. بدلیل همزمانی این جشن و برداشت محصول کدو تنبل از مزارع کم و بیش کدو تبل هم در تزیینات این روز دیده میشود. اما عمدتا کدو تنبل نماد روز هالوین است که در اواخر ماه اکتبر برگزار میشود.

در این روز خانواده های کانادایی با امور خیریه و یاری به افراد کم در آمد روز را آغاز میکنند و به استقبال این جشن میروند. بنا به سنت قدیمی در انتها روز همه با بوقلمونی که توسط بزرگتر خانواده آماده شده دور هم جمع شده و پس از دعا به شادی وقت میگذرانند. به همین دلیل در آمریکا روز شکرگزاری به روز بوقلمون هم معروف شده است. دلیل مصرف گوشت بوقلمون را به آمریکایی هایی نسبت می دهند که در سال 1600 میلادی برای این روز بوقلمون وحشی شکار میکردند.

جالب توجه اینکه در کانادا استان های آتلانتیک شامل نیوفاندلند، نوااسکوشیا و نیو برانزویک در روز تنکس گیوینگ تعطیل نیستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره روز شکر گزاری روی لینک کلیک کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 688

به "تنکس گیوینگ چه روزی است ؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تنکس گیوینگ چه روزی است ؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنکس گیوینگ چه روزی است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید