تسلا سایبرتراک و حواشی ادامه دار؛ ایلان ماسک چالش فورد را پذیرفت

به گزارش ارانیوز، چند روز پیش بود که کمپانی تسلا پس از تبلیغات گسترده بالاخره از اولین پیکاپ خود رونمایی کرد. همانطور که به اطلاعتان رساندیم، این پیکاپ سایبرتراک نام داشته و طی مراسمی اختصاصی در کالیفرنیا توسط ایلان ماسک رونمایی شد.

تسلا سایبرتراک و حواشی ادامه دار؛ ایلان ماسک چالش فورد را پذیرفت

آقای ماسک پیشتر ثابت نموده که علاقه زیادی به ایجاد هیاهو و جلب توجه رسانه ها دارد. در مراسم معرفی سایبرتراک نیز این کارآفرین 48 ساله سعی کرد با مانور دادن روی ویژگی هایی چون مقاومت زیاد بدنه، شتاب دیوانه وار و البته ظرفیت حمل و کشش بار بالا، پیکاپ تسلا را محصولی انقلابی و بی رقیب جلوه دهد. برای نشان دادن فزونی سایبرتراک در برابر پیکاپ های بنزینی و دیزلی، آقای ماسک در بخشی از مراسم ویدیویی از طناب کشی این پیکاپ برقی با فورد F-150 را برای حاضرین پخش کرد. در این ویدیو که نسخه با کیفیت تر آن بعدا در شبکه های اجتماعی منتشر شده، سایبرتراک براحتی آب خوردن پیروز می گردد F-150 را شکست داده و این پیکاپ بسیار پرطرفدار را به دنبال خود بکشد.

اگر چه تسلا سعی نموده با شکست دادن فورد F-150 کار را برای تمامی رقبای بنزینی یکسره کند، اما آنالیز دقیق تر ویدیوی طناب کشی نشان می دهد این رویارویی به هیچ وجه منصفانه نبوده و خودروساز نوپای کالیفرنیایی با شیطنت در انتخاب رقیب، به نوعی صداقت خود را زیر سوال برده است.

با توجه به اینکه در ویدیوی مذکور تنها چرخ های عقب فورد F-150 دچار هرزگردی می شوند، می توان نتیجه گرفت نسخه حاضر در طناب کشی دیفرانسیل عقب است. همچنین با توجه به جزئیات بدنه و جلوپنجره گمان می رود تیم تبلیغاتی تسلا از تریم STX فورد F-150 در کلیپ جنجالی خود استفاده نموده اند. این تریم قیمتی در حدود 30 هزار دلار داشته و نیروی خود را از موتور 2.7 لیتری اکوبوست دریافت می نماید. این موتور توانایی فراوری 325 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور را دارد. در مقابل به نظر میرسد سایبرتراک از پیشرانه قدرتمندتر دو یا سه موتوره که در آن هر چهار چرخ محرک هستند، سود می برد. علاوه بر این، با آنکه درباره وزن سایبرتراک اطلاعاتی رسمی منتشر نشده، اما پیش بینی می گردد این پیکاپ برقی حدود 500 کیلوگرم سنگین تر از F-150 باشد.

با احتساب مواردی که برشمرده شد، افراد بسیاری نسبت به ناعادلانه بودن این مقایسه اعتراض نموده اند. سانی مدرا (Sunny Madra) یکی از مدیران رده بالای کمپانی فورد جزو این افراد است که با انتشار پستی در توئیتر، اعتراض خود را به شکلی محبت آمیز نشان داده است. آقای مدرا در پست خود از ایلان ماسک درخواست نموده سایبرتراک را در اختیار تیم فورد بگذارد تا آنها مقایسه ای عادلانه ترتیب دهند!

توضیحات ایلان ماسک در رابطه با شکسته شدن شیشه های خودروی سایبرتراک

نکته جالب توجه اینکه آقای ماسک نیز به توئیت آقای مدرا پاسخ داده و چالش وی را پذیرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که این چالش جذاب به کجا خواهد رسید. لازم به ذکر است فورد به عنوان یکی از فراوریکنندگان بزرگ پیکاپ، خود را برای عرضه مدل های الکتریکی آماده می نماید. این خودروساز قدیمی چندی پیش با رونمایی از کراس اور برقی ماستنگ Mach-E رسما به جمع فراوریکنندگان مدل های الکتریکی پیوست. اوایل سال جاری نیز این کمپانی با یک کلیپ جالب قابلیت های پروتوتایپ F-150 برقی را به نمایش گذاشت. در این کلیپ که البته بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، شاهد جابجایی قطاری به وزن یک میلیون پوند (معادل 453 تن) توسط F-150 الکتریکی بودیم. ناگفته نماند نسخه بنزینی F-150 در شرایط واقعی توانایی کششی باری در حدود 6 تن را دارد.

منبع: businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 256

به "تسلا سایبرتراک و حواشی ادامه دار؛ ایلان ماسک چالش فورد را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا سایبرتراک و حواشی ادامه دار؛ ایلان ماسک چالش فورد را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید