تخریب خانه تاریخی خلیلیان بابل نابخشودنی است

به گزارش ارانیوز، دلاور بزرگ نیا در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به بازدید روز آدینه از خانه تاریخی خلیلیان برای پیشگیری از تخریب این بنای تاریخی اضافه نمود: سعی کردیم تا با رضایت و حکم دادستانی بابل را برای عملیات حفاظت از این بنا جلب کنیم اما به دلیل همراه نبودن مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی نتیجه بخش نبود.

تخریب خانه تاریخی خلیلیان بابل نابخشودنی است

جهت دریافت خدمات قیمت الاچیق ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی دراین باره گفت: بی اعتنایی به میراث فرهنگی و آثار تاریخی و بناهای ارزشمند استان توسط هرکس و به ویژه سازمان های دولتی نابخشودنی است و خانه خلیلیان بنایی با معماری ارزشمند عصر قاجاروثبت آثار ملی است و هیچ کس نمی تواند حمایت های قانون گذار را از این بنا نادیده بگیرد.

بزرگ نیا اضافه نمود: ابتدایی ترین وظیفه و مأموریت ما در میراث فرهنگی حفاظت از آثار و جلوگیری از تخریب آن هاست و در خصوص خانه خلیلیان بابل، اداره کل میراث فرهنگی همه جهت حفاظت را پیمود، ولی خجالت می کشم از این که بگویم همه اراده ما و سازمان ها و دستگاه های اجرایی ذره ای از نگرانی ما در خصوص جلوگیری از تخریب آن را رفع نکرد.

بزرگ نیا یادآور شد: هشدار می دهم و اعلام می کنم، حجت قانونی بر همگان تمام است و نگذاریم دلدادگان به فرهنگ، تاریخ و هویت مازندران نسبت به ما بی اعتماد شوند.

خانه تاریخی خلیلیان هفته گذشته از سوی اداره اوقاف شهرستان بابل برای بهسازی تخریب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 412

به "تخریب خانه تاریخی خلیلیان بابل نابخشودنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب خانه تاریخی خلیلیان بابل نابخشودنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید