آنالیز مسائل کارخانه سیمان ماهان در بازدید مسئولان رفسنجان

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران/کرمان نشست هم اندیشی و برنامه بازدید شهردار و اعضای شورای شهر رفسنجان به همراه مدیران و مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان از کارخانه سیمان ماهان کرمان امروز 9 آذر در محل این کارخانه برگزار گردید.

آنالیز مسائل کارخانه سیمان ماهان در بازدید مسئولان رفسنجان

به گزارش خبرنگاران، در این برنامه بازدید مسائل و مسائل پیش روی فراوری و فروش کارخانه سیمان ماهان کرمان مطرح و در خصوص آنها بحث و گفتگو شد ضمن آنکه شهردار و مسئولان شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز نسبت به برطرف بعضی موارد مطرح شده در نشست با مدیران این کارخانه قول مساعد دادند.

استفاده از سیمان ماهان در پروژه های شهرداری رفسنجان

شهردار رفسنجان در نشست با مدیر و مسئولان کارخانه سیمان ماهان کرمان بر حمایت شهرداری از این کارخانه تاکید و اظهار کرد: حمایت از فراوری داخل باید رسالت و وظیفه همگانی باشد، تا قشر کارگر در واحدهای فراوریی احساس امنیت شغلی داشته باشند.

مجید کهنوجی توضیح داد: برای اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای شهرسازی بیشتر از سیمان ماهان استفاده خواهیم کرد و فرایند مصرف سیمان ماهان در پروژه های شهرسازی بیش از پیش خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز گفت: بحث کیفی سازی این مجموعه قابل ستایش است این کارخانه محصول با کیفیت را فراوری و روانه بازار می نماید تا با استحکامی که در ساخت و سازها ایجاد می نماید موجبات امنیت را فراهم سازد.

سید حسین رحیمی با اشاره به اشتغالزایی 300 نفر به طور مستقیم در این کارخانه، اضافه نمود: آمادگی داریم همانطور که در پروژه های عمرانی در بحث تامین سیمان، از این کارخانه تهیه می کنیم باز هم این فرایند ادامه داشته باشد و بیشترین حمایت از سیمان ماهان را خواهیم داشت. کمک و همکاری خواهیم کرد جایگاه سیمان ماهان در عرصه ها پیشتاز باشد.

قیمت هر کیسه سیمان به زیر 35 هزار تومان می رسد

نماینده و مدیر روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان نیز در این نشست گفت: سیمان ماهان جزء استانداردترین محصولی است که در داخل استان و کشور با برترین کیفیت فراوری می گردد و تفاوتی با سیمان های شرکت های دیگر در استان ندارد، کیفیت و دوام این محصول حتی بهتر از فراوریات شرکت های دیگر است.

علی حسینی نسب اضافه نمود: فراوری در کارخانه سیمان ماهان اشتغال زیادی به همراه دارد و حمایت لازم جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در آن، به شدّت احتیاج است و ضروری است مسئولین از این کارخانه فراوریی حمایت نمایند چرا که صنعت پرکاربرد سیمان احتیاجمند حمایت است.

وی بیان نمود: قیمت هر کیسه سیمان به زیر 35 هزار تومان می رسد و نرخ نامه، رسانه ای خواهد شد و اگر در شهرستان عرضه گردد به علت بُعد مسافت کمی تغییر می نماید نه به خاطر کیفیت و کمیت.

حسینی نسب توضیح داد: در زمانی که کمبود سیمان در داخل شهرستان و استان کرمان احساس می شد کارخانه سیمان ماهان تنها کارخانه ای در استان بود که با فراوری کالای مورد احتیاج سیمان، در شرایط سخت به کمک آمد و در اجرای پروژه های عمرانی حوزه های بهداشتی و درمانی، شهرسازی، ساختمان سازی، صنعتی و مصرف عمومی مرتب کمبودها را جبران کرد و نگذاشت پروژه های شهرستانی بخوابد.

کیفیت برتر استاندارد سیمان ماهان

مدیر نظام مهندسی شهرستان رفسنجان هم گفت: بحث فنی و آزمایش ها بر روی سیمان را کماکان مانند قبل انجام می دهیم، به این نتیجه رسیدیم که کیفیت سیمان استاندارد است.

محمد نظری اضافه نمود: بعد از تأیید استاندارد بودن این محصول، معرفی این محصول و راهنمایی پروژه های سنگین به کارخانه و برطرف موانع آن در حوزه های مختلف از جمله شهرستان جزء تکلیف است که انجام می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برطرف موانع از تکالیفی است که باید انجام داد، بیان نمود: توقع این است که سطح کیفیت سیمان ماهان نیز بروزتر و بهتر گردد و همواره در بالاترین سطح باشد.

نظری اعلام نمود: در حوزه معرفی و آموزش مهندسان در شناسایی کیفیت هر نوع سیمان هم برنامه ریزی ها در حال اجرا است، کیفیت سیمان ماهان در رتبه برتر استان است و برای به دست اوردن رتبه کشوری هم باید دانش فنی و کوشش خود را داشته باشد.

احتیاج 1200 تنی شهرستان رفسنجان به سیمان

مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان نیز در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان اظهار کرد: کارخانه سیمان کرمان در سال 88 در محور کرمان به رفسنجان فعالیت خود را شروع کرد.

حسن درویش اضافه نمود: در زمان بحران، کارخانه ماهان، احتیاج سیمان در پروژه های شهرستان را برآورده نموده و همچنان این فرایند ادامه دارد به طوری که در رفسنجان روزانه 1200 تن سیمان مصرفی وجود دارد که 600 تن از این مقدار از کارخانه سیمان ماهان تأمین می گردد.

وی بیان نمود: شهردرای رفسنجان بیشترین سیمان را از ماهان تامین می کرد، با کمک نظام مهندسی برای مهندسان رفسنجان برنامه آموزشی خواهیم داشت تا باکیفیت و مقاومت این محصول در کاربرد ساخت و ساز آشنا شوند. ضمن آنکه بازار اصلی ما رفسنجان باید احیا گردد و فروش روزانه 500 تا 600 تن سیمان می تواند برای کارخانه تأثیرات مثبت داشته باشد.

وی تاکید نمود: هر چه سود از فروش سیمان به دست اوریم یک ریال آن در جای دیگر به کار نمی رود بلکه این سودها جهت اجرای طرح توسعه و اشتغالزایی برای جوانان در همین کارخانه هزینه می گردد.

مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان کرمان ادامه داد: پروژه خط فراوری پودر میکرونیزه آهک تا سایز 3 میکرون را در دست اجرا داریم که قرار است با اعتبار 1.5 میلیون دلار معادل 200 میلیارد تومان تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

درویش اضافه نمود: 45 میلیارد تومان از این سرمایه صرف خرید تجهیزات در خارج از کشور شده و مابقی آن صرف ساخت و ساز فضای فیزیکی این طرح و خرید تجهیزات مورد احتیاج داخلی خواهد شد.

وی اضافه نمود: پودر میکرونیزه آهک با سایز 3 میکرون قابلیت کاربرد و استفاده در صنایع فراوری لاستیک، صنایع رنگ سازی، فراوری لوله پلیکان، لوازم آرایشی دارد که با راه اندازی این طرح جزو 4 کارخانه اول کشور در این حوزه خواهیم بود که پودر میکرونیزه آهک تا سایز 3 میکرون را فراوری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1635

به "آنالیز مسائل کارخانه سیمان ماهان در بازدید مسئولان رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل کارخانه سیمان ماهان در بازدید مسئولان رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید