افزایش 2500 تنی فراوری گوشت توسط عشایر

به گزارش ارانیوز، مدیر کل امور عشایر فارس از پرداخت 61 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز به عشایر این استان و افزایش 2500 تنی فراوری گوشت توسط عشایر فارس اطلاع داد.

افزایش 2500 تنی فراوری گوشت توسط عشایر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روح الله بهرامی با بیان این که یک سوم گوشت قرمز فراوریی در استان فارس توسط عشایر این استان تامین می گردد، گفت: حدود هزار نفر از بهره برداران عشایری در فارس مشمول دریافت تسهیلات زنجیره فراوری گوشت شدند که علاوه بر 61 میلیارد تومان تسهیلات، حدود 12 میلیارد تومان تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله نیز به منظور جبران خسارت ناشی از خشکسالی به عشایر پرداخت شد.

وی اضافه نمود: در زنجیره فراوری گوشت قرمز، سه میلیون راس دام در حوزه عشایر استان توسط عشایر مدیریت و نگهداری می گردد و عشایر این استان سالانه 20 هزار تن گوشت قرمز فراوری می نمایند .

به گفته این مسئول در زنجیره فراوری گوشت قرمز برای اینکه اشتغال پایدارتری ایجاد گردد و فراوری را افزایش یابد، تسهیلات 100 میلیون تومانی با کارمزد 10 درصد در اختیار دامداران عشایری نهاده شد که با اصلاح روش تغذیه دام، فراوریات خود را افزایش دهند .

بنا به اظهارات بهرامی، اجرای این طرح سبب شد عشایر در تامین علوفه برای دام خود دچار مشکل نشوند و در نهایت فراوری گوشت قرمز توسط عشایر استان تا 2 هزار و 500 تن در سال افزایش یابد .

مدیرکل امور عشایر فارس درباره ارائه خدمات به جامعه زنان عشایر نیز گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز 72 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در استان تشکیل شده که از این بابت در کشور استان فارس هم از نظر کمی و هم کیفی رتبه نخست را دارد.

بهرامی اضافه نمود: حدود 3 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات کم بهره نیز به وسیله صندوق کارآفرینی امید و ماده 10 و 12 خشکسالی در اختیار این صندوق ها نهاده شده که عمدتا در بحث یاری به معیشت خانوار و فعالیت های خانگی و صنایع دستی فعالیت دارند. تا به امروز حدود 2 هزار نفر از بانوان عشایر استان در قالب این صندوق ها ساماندهی شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 859

به "افزایش 2500 تنی فراوری گوشت توسط عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2500 تنی فراوری گوشت توسط عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید