احداث و ارتقای 188 سایت روستایی در فارس

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران/فارس مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: با احداث و ارتقای 142 سایت همراه اول در سال 99 و 46 سایت این اپراتور در سال جدید، دسترسی 305 روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

احداث و ارتقای 188 سایت روستایی در فارس

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

مهرداد سهرابی بیان نمود: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتربرخوردار از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت کاهش شکاف دیجیتال و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات فارس، او اظهار کرد: مطابق ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه، باید تا خاتمه برنامه 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل گردد که با توجه به اینکه استان فارس دارای 2338 روستای بالای 20 خانوار است، تا به امروز 2129 روستای بالای 20 خانوار استان معادل 91/1 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به این شبکه متصل شده است که بالاتر از تعهدات قانون برنامه صورت گرفته است.

سهرابی اعلام کرد: 2129 روستای مورد اشاره حداقل به سرویس اینترنت پرسرعت یکی از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، های وب و یا اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) دسترسی دارند که شامل جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 352 هزار و 74 نفر می گردد و شامل ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای 96/7 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار استان می گردد.

او بیان نمود: در حوزه مکالمه نیز 2300 روستای بالای 20 خانوار استان فارس معادل 98/4 درصد این روستاها از ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در مورد اقدامات صورت گرفته و برنامه های در دست اقدام جهت توسعه ارتباطات روستایی در استان اظهار کرد: با پیگیری های نمایندگان مردم شریف استان و حمایت های وزیر ارتباطات و استاندار فارس، در حوزه همراه اول که بار توسعه ارتباطات روستایی استان برعهده این اپراتور است، تعداد 188 سایت جدید از سال گذشته تا به امروز در استان احداث و ارتقا یافته است که 46 سایت از این تعداد مربوط به سال جاری بوده و جمعاً دسترسی 305 روستای استان به اینترنت پرسرعت سیار و شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

سهرابی با بیان اینکه وسعت بالای استان و مشکل تامین تجهیزات از مسائل اصلی جهت توسعه ارتباطات در استان است، ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای 60 روستای استان به وسیله احداث و ارتقای 35 سایت جدید را از برنامه های استان جهت توسعه ارتباطات روستایی در هفته های آینده مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1343

به "احداث و ارتقای 188 سایت روستایی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث و ارتقای 188 سایت روستایی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید