آجر فضایی برای ساخت و ساز در ماه ابداع شد

به گزارش ارانیوز، گروهی از محققان هندی پیروز به ساخت آجرهای فضایی برای ساخت سازه ها در سطح ماه شدند.

آجر فضایی برای ساخت و ساز در ماه ابداع شد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شینهوا، گروهی از محققان سازمان تحقیقات هند (ISRO) و موسسه علوم هند (IISc)، یک رویه پایدار برای ساخت آجرهای فضایی بر سطح ماه ابداع کرده اند.

در این رویه، خاک ماه استخراج و از باکتری و صمغ گوار برای محکم کردن خاک در این سازه های ساختمانی استفاده می شود. در نهایت از این آجرهای فضایی می توان برای مونتاژ سازه هایی در سطح ماه استفاه کرد.

اکتشافات فضایی در قرن گذشته به صورت نمایی رشد کرده است. با کم شدن به سرعت منابع زمینی، محققان به تلاش های خود برای ساکن شدن در ماه و احتمالاً در سیارات دیگر افزایش داده اند.

آلوک کومار استادیار گروه مهندسی مکانیک موسسه علوم هند و یکی از نویسندگان دو مطالعه در این زمینه که به تازگی در دو نشریه Ceramics International و PLOS One منتشر شده است، ساخت این آجرها را کاری بسیار هیجان انگیز توصیف می کند و می گوید: این کار دو رشته مختلف - زیست شناسی و مهندسی مکانیک را به هم مرتبط می سازد.

طبق اعلام موسسه علوم هند، هزینه ارسال یک پوند ماده به فضا حدود 750 هزار روپیه هند (10 هزار و 20 دلار آمریکا) است. اما در فرایند ابداعی محققان سازمان تحقیقات هند و موسسه علوم هند از اوره که می تواند از ادرار انسان تامین شود و خاک ماه به عنوان مواد خام برای ساخت و ساز در سطح ماه استفاده می شود.

این کار هزینه کلی را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد. این رویه همچنین ردپای کربن کمتری بر جای می گذارد زیرا در آن به جای سیمان از صمغ گوار استفاده می شود. از این رویه می توان برای ساخت آجرهای پایدار روی زمین نیز استفاده کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 887

به "آجر فضایی برای ساخت و ساز در ماه ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجر فضایی برای ساخت و ساز در ماه ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید