گوگل یک شرکت سازنده عینک واقعیت افزوده را تصاحب کرد

به گزارش ارانیوز، روز گذشته بعد از چند روز انتشار شایعات مختلف، خبر خرید شرکت کانادایی North توسط گوگل رسما اعلام شد؛ این شرکت به ساخت عینک های مختص واقعیت افزوده به نام Focals شهرت دارد.

گوگل یک شرکت سازنده عینک واقعیت افزوده را تصاحب کرد

هیچکدام از این دو شرکت جزییات چندانی از این معامله را فاش نکرده اند. در بخشی از بیانیه گوگل آمده: در حالی که ما به سرمایه گذاری در زمینه های سخت افزار و محاسبات محیطی ادامه می دهیم، تخصص فنی کارکنان شرکت North در این رابطه کمک خواهد کرد. همچنین شرکت North اعلام کرده تمرکز خود در زمینه پشتیبانی از نسل اول عینک واقعیت افزوده Focals را کاهش می دهد و دیگر خبری از عرضه نسل دوم این عینک نخواهد بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، گوگل برای این معامله حدود 180 میلیون دلار پرداخته است. نسل اول عینک واقعیت افزوده Focals با قیمت 999 دلاری روانه بازار شد ولی در ادامه علی رغم دریافت تخفیف 400 دلاری، باز هم فقط تعداد اندکی از آن ها به فروش رفت. گفته می شود این شرکت اخیرا با مسائل مالی دست و پنجه نرم می کرد.

به خاطر داشته باشید که شایعات و خبرهای زیادی در مورد توسعه عینک ها و هدست های واقعیت افزوده توسط اپل منتشر شده است. به همین خاطر گوگل احتمالا با این خرید می خواهد دانش خود در زمینه محصول شکست خورده گوگل گلس به همراه تخصص کارکنان شرکت North را برای ساخت یک محصول رقیب مورد استفاده قرار دهد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 791

به "گوگل یک شرکت سازنده عینک واقعیت افزوده را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل یک شرکت سازنده عینک واقعیت افزوده را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید