کاروانسرای تاریخی هریس به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش ارانیوز، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از واگذاری کاروانسرای تاریخی گویجه بئل هریس به بخش خصوصی به منظور حفاظت، بازسازی، سرمایه گذاری و بهره برداری، اطلاع داد.

کاروانسرای تاریخی هریس به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی روز چهار شنبه یک مردادماه 99 در جلسه آنالیز مسائل و مسائل شهری، عمرانی و گردشگری هریس که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان برگزار گردید، با اعلام این خبر، گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی یکی از اهداف این اداره کل در راستای بهره مندی از ظرفیت این بازوی فعال و توانمند برای تسهیل امور مرمتی، حفاظتی، سرمایه گذاری و بهره برداری است.

او اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های متعدد شهرستان هریس در بخش گردشگری، واگذاری کاروانسرای تاریخی گویجه بئل به بخش خصوصی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته تا به دنبال تحقق این امر، شاهد توسعه گردشگری این منطقه باشیم.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پروژه های زیرساختی هریس بیان کرد: تکمیل عملیات مرمتی حمام سرای هریس، اجرای دیوار حائل محوطه تاریخی دوزده باغیر، تکمیل مرکز اطلاع رسانی گردشگری و کمپ گردشگری ورودی شهرستان نیز در دستور کار واقع شده است که در صورت تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

او از نحوه نگهداری بعضی از پروژه های زیرساختی گردشگری هریس انتقاد کرد و اضافه کرد: متأسفانه بعضی از پروژه های گردشگری نظیر منطقه گردشگری ساپلاق و کمپ گردشگری ورودی این شهرستان که پس از اتمام برای نگهداری و بهره برداری به شهرداری هریس واگذار شده بود و همچنین زیرساخت های گردشگری اوکوزداغی از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند.

قوچی در ادامه به طرح پیشنهادی ایجاد بازارچه صنایع دستی ویژه فرش دستبافت هریس و محصولات روستایی اشاره نمود و گفت: این طرح در حال آنالیز است.

او به لزوم بهره مندی از ظرفیت های بومی و طبیعی هریس در راستای توسعه گردشگری منطقه تأکید کرد و گفت: با توسعه بوم گردی در این منطقه می توان علاوه بر توسعه گردشگری این شهرستان، فرصت تجربه زندگی بومی و روستایی را برای گردشگران فراهم کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 832

به "کاروانسرای تاریخی هریس به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای تاریخی هریس به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید