پشت پرده ابطال پروانه وکالت بازیگر معروف سینما چیست؟

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا قوه قضائیه خبر از تعلیق وکالت نواب صفوی بازیگر شناخته شده سینما داد و اعلام کرده او شاکی خصوصی دارد. حالا اینکه این تعلیق پروانه وکالتش به جرم اغفال دختری، تا چه اندازه با موضوع پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات ارتباط دارد، محل ابهام است.

پشت پرده ابطال پروانه وکالت بازیگر معروف سینما چیست؟

موضوع تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی بازیگر سینمای ایران از زمان واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات شروع شد. وی وکالت پرونده بازماندگان را بر عهده می گیرد و بعد از اعلام رای آن دادگاه مدعی می شود که عده ای می خواهند پرونده وکالتش را باطل کنند تا وی دیگر پیگیر این پرونده نباشد. ازآنجایی که نواب صفوی پروانه وکالت خود را از مرکز وکلا، مشاوران رسمی و مشاوران خانواده دریافت کرده است، خانواده های بازماندگان حادثه جلوی آن ساختمان تجمع می کنند. بعد از گذشت سه سال آقای بازیگر بازهم بدشانسی می آورد و این بار با انتشار گفت وگوی شاهین صمد پور با دختری که مدعی است این بازیگر سرشناس او را اغفال کرده است، پرونده قضایی جدیدی برای او گشوده می شود.

ماجرای تعلیق پروانه وکالت حسان نواب صفوی

کمال رئوف دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پروانه وکالت حسام نواب صفوی تعلیق شده است اظهار کرد: بله، خبر تعلیق وکالت آقای نواب صفوی صحت دارد.

وی درباره چرایی تعلیق پروانه وکالت نواب صفوی اظهار کرد: آقای نواب صفوی در دادسرای کارکنان دولت پرونده کیفری داشته و در آن پرونده محکوم شده است. رئوف شرح داد: سِمت وکالت بسیار حساس است و اگر کوچک ترین محکومیتی برای یک وکیل در دادسرای کیفری وجود داشته باشد ازلحاظ قانونی فرد باید تعلیق شود.

دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه اعمالی که آقای نواب صفوی انجام داده ارتباطی به فعالیت وکالت او نداشته است بیان نمود: طبق قانون اگر وکیلی ازلحاظ کیفری مرتکب جرمی شود باید با او برخورد کرد. وی در پاسخ به این سوال که تعلیق پروانه وکالت نواب صفوی تا چه زمانی ادامه دارد بیان نمود: ما وظیفه رسیدگی داریم و این پرونده ظرف مدت شش ماه تعیین و تکلیف خواهد شد نواب صفوی محکوم شده و شاکی خصوصی داشته است و ازآنجایی که شاکی این فرد در دادسرای مرکز وکلا شکایت کرده ما موظف به رسیدگی به پرونده و تعلیق نواب صفوی هستیم.

واکنش حسام نواب صفوی به موضوع اغفال یک دختر

چندی پیش شاهین صمد پور یا یک خانم گفتگو کرد که اتهاماتی را به آقای حسام نواب صفوی زد البته هیچ گونه مدرکی درباره این ادعا نشان نداد.

حسام نواب صفوی با انتشار عکس هایی در صفحه اینستاگرامش، نوشت: متأسفانه در شرایطى که بنده در بستر بیمارى هستم، شایعات و اکاذیبى پخش شده که بنده سالهاست در مورد آن سکوت کردم تا خانواده ای را که سوداى شهرت و منفعت طلبی دارند به خواسته شان نرسانم. اما سکوت در این شرایط،خیانت است. به عنوان نمونه پنج مورد از اتهامات واهى که توسط این اشخاص به بنده نسبت داده شده را منتشر می کنم که تنها بخش کوچکى از یازده سال آزار من، در قالب شکایت است، که مهم ترین آن ها ادعاى کلاهبردارى بوده و این افراد که در محاکم نتواستند ادعاهاى واهى خود را که صرفاً جهت آزار بنده و اخاذى مطرح می کردند ثابت کنند. چنانکه تائید فرد مذکور در اینکه حتى با بنده به یک رستوران و پارک هم نرفته را در پست می توانید ببینید و امروز در فضاى مجازى با حمایت شخصى موج سوار و دروغگو که پشیزى براى آبروى بنده ارزش قائل نشده و حتى حاضر به شنیدن حرف ها و دیدن آرا نبوده،آبروى بنده را نشانه گرفته اند تا با تحت فشار قرار دادن من به خواسته شان تن دردهم. بدین وسیله بنده صراحتاً از بزه های انتسابى، اعلام برائت می کنم و در فرصتى که حال مساعدترى داشته باشم مفصلا با شما مردم صحبت خواهم کرد اما اجازه ندهید با کلاهبردار نشان دادن بنده شما را فریب دهند و یا از این طریق از شما پولى دریافت کنند. رای دادگاه بالاترین دفاع است این خانواده جهت اخاذی از من شکایت می کنند آرا قطعی دیگری طی شب های دیگر برای شما می گذارم و اگر ذره به فکر آبرو و مال خود هستید این آرا را بخوانید.

وی در ادامه نوشت: این خانوم در صفحه 4در مقابل سؤال بازپرس که پرسید با ایشان مهمانی رفتی، پارک یا کافی شاپ رفتی این خانوم می گوید نه واقرار صریح می کند من چه بگویم؟؟؟ بعد بالاتر از رای در دنیا نداریم من رای برائت و قطعی برای شما گذاشتم اگر رای مال سال 89است، برای این که این خانواده هر ماه از من شکایت می کنند شکایت بعدی تا سال 1410ممکن است به 70 عدد برسد چکار می شود کرد، شما بودید چه می کردید ؟؟؟

سابقه وکالت پردردسری دیگر برای نواب صفوی

هنوز خاطره تأسف بار واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تهران در سال 97 که منجر به کشته شدن10 نفراز دانشجوها شد، از خاطرها نرفته است. حسام نواب صفوی بازیگر چهره سینما ایران وکالت پرونده بازماندگان این حادثه را بر عهده می گیرد. با اعلام حکم دادگاه حادثه دانشگاه آزاد، حسام نواب صفوی وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات با انجام مصاحبه ای مدعی شد که عده ای قصد دارند پروانه وکالت او را ابطال کنند تا نتواند پرونده این حادثه را پیگری کند. وی افزود: گویی این موضوع نوعی دسیسه است و بنده علی رغم تمام مسائل ایجادشده با تمام وجود با خاطیان اتوبوس مرگ دانشگاه علوم تحقیقات می جنگم. نمی دانم این دسیسه از کجا نشأت گرفته است، اما تا زمان تعیین شدن موضوع آن را به صورت قانونی پیگیری خواهم کرد.

نواب صفوی پروانه وکالت خود را از مرکز وکلا، مشاوران رسمی و مشاوران خانواده دریافت کرده است و بعد از ادعای نواب صفوی مبنی بر ابطال پروانه وکالتش برای جلوگیری از پیگیری حادثه دانشگاه آزاد، خانواده های بازماندگان حادثه جلوی ساختمان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تجمع کردند و خواهان جلوگیری از ابطال پروانه وکالت نواب صفوی شدند. طبق پیگیری ها تعیین شد، علت احضار حسام نواب صفوی به دادسرا تخلفی است که درگذشته انجام داده و ارتباطی به پرونده حادثه دانشگاه آزاد ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1319

به "پشت پرده ابطال پروانه وکالت بازیگر معروف سینما چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده ابطال پروانه وکالت بازیگر معروف سینما چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید