پردازنده مدیاتک Dimensity 1000 پلاس با پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتزی رونمایی شد

به گزارش ارانیوز، مدیاتک ساعاتی پیش از نسخه بهبود یافته پردازنده 5G خود با نام Dimensity 1000 پلاس رونمایی کرد. از بسیاری جهات این محصول به مدل استاندارد شباهت دارد؛ مثلا از همان ترکیب هسته بهره می برد اما یک سری قابلیت ها به آن افزوده شده که آن را برای انجام بازی ها مناسب تر کرده است.

پردازنده مدیاتک Dimensity 1000 پلاس با پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتزی رونمایی شد

چیپ جدید مدیاتک از نمایشگرهایی با رفرش ریت 144 هرتز نیز پشتیبانی می کند که وضوح تصویر حداکثر در آن به +FHD می رسد. این شرکت در پردازنده جدید خود از مودم 5G UltraSave استفاده کرده که مصرف آن را تا حدودی کاهش می دهد. این مودم از دو حالت مختلف با پهنای باند بالا و پایین بهره می برد و بر اساس نیاز برنامه ها بین این دو حالت سوییج می کند. همین فناوری جالب هم باعث شده مصرف این مودم تا 32 درصد به نسبت قبل کاهش یابد.

وقتی هم این مودم با بالاترین سرعت خود فعالیت کند، می تواند دو فرکانس زیر 6 گیگاهرتز را با یکدیگر ترکیب کرده و سرعت دانلودی معادل 4.7 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلودی معادل 2.5 گیگابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین در حالت دو سیم کارت، هر دو سیم کارت می توانند از اینترنت 5G بهره مند شوند. بر اساس کیفیت بستر خطی هم این مودم بدون هیچگونه مسئله ای بین 5G و 4G سوییچ می کند.

مدیاتک از پردازنده Helio P95 با بهبود عملکرد هوش مصنوعی رونمایی کرد

در کنار همه این ها، فناوری HyperEngine 2.0 نیز وجود دارد که وظیفه آن افزایش فرکانس پردازنده و گرافیک است. همچنین برای بهبود عملکرد کلی سیستم، مدیریت رم و تمامی اتصاصالات بی سیم نیز تحت نظارت HyperEngine 2.0 انجام می شود.

این چیپست زمان تاخیر وای فای و بلوتوث را به حداقل می رساند و با کمک فناوری جالب anti-jamming، در برابر تداخلات شبکه کاملا مقاوم است. این یک موضوح حیاتی برای گیمرها به حساب می آید و ظاهرا مدیاتک به خوبی از آن آگاه بوده. بدین ترتیب کاربران بدون نگرانی از اختلالات می تواند کنترلرها و هدست های بلوتوثی خود را به گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده متصل کنند و در تجربه بی نظیر گیمینگ غرق شوند.

شرکت iQOO اخیرا اعلام کرد در حال کار روی یک گوشی هوشمند با پردازنده Dimensity 1000 پلاس است. در مورد خود گوشی و دیگر مشخصات آن خبری در اختیار نداریم اما از آن جایی که در مراسم رونمایی از این پردازنده روی پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتز مانور زیادی داده شد، به احتمال بسیاز زیاد شاهد معرفی یک محصول 5G گیمینگ با چنین نمایشگری خواهیم بود.

همانند نسخه استاندارد، Dimensity 1000 پلاس از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می برد که ترکیبی از 4 هسته Cortex-A77 و 4 هسته A55 cores در آن قرار گرفته. کنترلر حافظه رم در این پردازنده از رم های LPDDR4X چهار کاناله پشتیبانی می کند و فعالیت های گرافیکی نیز بر عهده یک گرافیک Mali-G77 MP9 قرار می گیرد که اگرچه نمی توان آن را به اندازه مدل های بکار رفته در کننده های سامسونگ و اپل و دیگر شرکت ها قدرتمند دانست، اما به قدری خوب هست که بتواند از پس نیازهای کاربران به خوبی برآید.

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 694

به "پردازنده مدیاتک Dimensity 1000 پلاس با پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتزی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده مدیاتک Dimensity 1000 پلاس با پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتزی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید