والان چیست؟ کدام نوع آن مناسب دکوراسیون خانه شماست؟!

به گزارش ارانیوز، وقتی صحبت از دکوراسیون منزل می گردد، انتخاب نوع پرده می تواند بر احساس کل فضا تأثیر بگذارد. والان نوعی پرده آویزی کوتاه و تزیینی است که فقط قسمت بالایی پنجره را می پوشاند. این نوع آویز، یک انتخاب محبوب برای کسانی است که فقط می خواهند کلیه میله ها و ملزومات پرده را بپوشاند، عالی است.

والان چیست؟ کدام نوع آن مناسب دکوراسیون خانه شماست؟!

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همچنین می توانند با سایر روش های نصب پنجره نیز ترکیب شوند تا هم از نظر پوشانندگی و هم از لحاظ زیبایی، فضای خانه را زیبا و دلنشین نمایند. به هر روی، برای شناخت بیشتر پرده والان با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

والان چیست؟

والان، نوعی پرده تزیینی است که تنها قسمت بالای پنجره را می پوشاند. هدف از نصب این پرده کوچک آویزی، بالا بردن ارزش و زیبایی پنجره و اضافه کردن بافت، طرح، رنگ و الگوی پرده است. همچنین برای پوشاندن سخت افزار پنجره (چوب پرده و ملزومات آن) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً والان از پارچه ساخته می گردد که از میله پرده آویزان شده است. بسته به ترجیح فرد، می توان پارچه مورد استفاده در والان را در انواع متریال و اشکال مختلف انتخاب کرد. همچنین بسته به نوع دکوراسیون، می توان نوع طرح پرده والان را از گل های ابریشمی گرفته تا سبک های پاستیلیِ پر جنب و جوش و الگوهای جسورانه، هر کدام به دلخواه انتخاب کرد.

مطلب پیشنهادی: انواع مدل پرده با 6 سبک + ترفند اندازه گیری دقیق برای دوخت!

والان ها لوازم جانبی تزیینی هستند، اما پُر کردن قسمت بالای پنجره باعث می گردد نمای ظاهری پنجره زیباتر به نظر برسد. همچنین چوب پرده و ملزومات آن را می پوشاند و عمق و جزییات بیشتری را به اتاق بیفزایید و نقایص معماری مانند متفاوت بودن ارتفاع پنجره را از دید پنهان می نماید. والان ها یک انتخاب دوست داشتنی برای فضاهای نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و حمام های عظیم به حساب می آیند.

والان ها همچنین فرصتی برای نمایش شخصیت بی نظیر و سبک متفاوت خانه است. برای آویزها، یک پارچه ساده و تک رنگ را انتخاب کنید، اگر هم می خواهید محیطی جسورانه داشته باشید یا ارزش های فضای خود را بیشتر آشکار کنید، مطابق با یک رویکرد سنتی تر انتخاب کنید. شما می توانید با استفاده از الهام دریافت از محیط و رنگ های موجود در فضای خود، از جمله دیوارها، مبل ها، فر ش ها و پنجره ها و انتخاب یک ایده درمانی برای مکمل پنجره، یک طرح هماهنگ ایجاد کنید.

انواع پرده والان

در زیر یک به یک انواع والان را معرفی می کنیم:

والان هلالی

برای یک جلوه ظریف به اتاق نشیمن، یک والان هلال را در یک طرح ساده انتخاب کنید، یا برای تکمیل یک دکوراسیون سنتی و کلاسیک، از یک الگوی طرح دار بهره ببرید. برای پوشش بیشتر روی پنجره و برای حفظ حریم خصوصی، یک آویز هلالی را با تن رنگی هماهنگ با الگوی مبلمان را خریداری کنید. اگر می خواهید نور طبیعی بیشتری را به اتاق نشیمن خود وارد کنید می توانید جنس پارچه هلالی را روشن و به صورت تور انتخاب کنید.

والان جناغی

یک مدل جناغی دارای یک یا چند لبه مثلثی به صورت سینوسی و ادامه دار است. اگر مبلمان اتاق نشیمن شما فقط از یک رنگ برخوردار است، از یک آویز پرده جماغی طرح دار بهره ببرید، تا نقطه کانونی فضا به سمت پنجره های خانه تان باشد. برای مبلمان با الگوی جسورانه، فقط یک رنگ مناسب را با تن رنگی هماهنگ انتخاب کنید، بدون اینکه فضا بیش از حد شلوغ گردد. مدل جناغی می تواند از هر جنس پارچه و هر نوع طرح انتخاب گردد.

والان شال گردن

یک مدل آویز شال گردن با یک قسمت خمیده در مرکز و دو سَر آزاد در هر طرف پنجره، جلوه ای زیبا به محیط منزل می بخشد. این سبک، یک ظاهر رسمی به فضای نشیمن و پذیرایی می دهد. میزان زیبایی و جذابیت این مدل والان روی میله پرده به نهایت برسانید، یا نگهدارنده های فانتزی با تزئینات جذاب را برای پنجره منزل خود نصب کنید. جنس مدل شال گردنی را می توان از تور سفید ساده انتخاب کرد و یا با پارچه های در هم تنیده در رنگ های روشن و هماهنگ با دکوراسیون، فضای داخلی را برای محیطی عاشقانه تزیین کرد.

والان کتیبه ای

یک مدل آویز کتبیه ای از پارچه ای سفت ساخته می گردد تا ظاهری صاف ایجاد کند. ممکن است از یک میله پرده جداگانه آویزان گردد یا روی تخته ای که به قاب پنجره وصل شده سوار گردد. برای نصب آسان، می توانید آویز خود را با استفاده از چسب به تخته وصل کنید تا در باز کردن آن جهت شستشو، احساس راحتی کنید. اگر در اتاق نشیمن خود ظاهری کلاسیک را ترجیح می دهید، به دنبال یک والان کتبیه ای با الگوهای گلدارِ جذاب باشید. برای برجسته نمودن سبک طراحی مدرن، می توانید آویز پرده را در نهایت سادگی (بدون طرح) انتخاب کنید.

والان دوخته شده

دقیقاً مانند یک آویز دوخته شده، سبکی با ظاهر صاف و مستطیل شکل ایجاد می گردد. این نوع والان با چوب پرده به شکلی زیبا دوخته شده است و ظاهری مینیمال و مدرن دارد. این آویز زیبا را می توان در در انواع پارچه، رنگ و الگو انتخاب و خریداری کرد. حتماً سعی کنید از دکوراسیون و مبلمان مطابق با رنگ و طرح آویز باشد. همچنین آویز دوخته شده به دلیل ظاهر ساده اش می تواند برای محیط های اداری نیز مناسب است.

والان پفی

یک آویز پُفی با جمع شدن یا تکان دادن به حالت پُف در می آید تا جلوه ای بی نظیر و نمایشی ایجاد کند. این نوع والان که با نام آویز بالون نیز شناخته می گردد، برای یک اتاق نشیمن سنتی با سبک ویکتوریایی بسیار ایده آل است. والون های پفی به طور معمول از پارچه های سبک تر ساخته شده و ظاهر کامل تری به پنجره می بخشد. در یک فضای سنتی، یک جلوه ظریف و تک رنگ از آویز پفی را انتخاب کنید که فقط چند سایه تیره تر از رنگ دیوار شما باشد.

مطلب پیشنهادی: جدیدترین مدل پرده های زبرا در دکوراسیون داخلی منزل

والان تاب دار

آویز تاب دار ظاهری رسمی به اتاق می بخشد و در طرح های متنوع در دسترس است. این نوع والان از قوس های پارچه ای ساخته شده است که در عرض پنجره تشکیل ایجاد شده اند. طرح های سفارشی نیز ممکن است برای ایجاد چین و چروک های پیچیده نصب شوند. برای ایجاد یک ظاهر زیبا و اضافه کردن آبشارهای تزیینی، می توانید روی این نوع آویز حساب باز کنید. این آویز با چین های ملایم و جلوه ای زیبا، ظرافتی بی نهایت به دکوراسیون داخلی فضا می بخشد.

کلام آخر

انتخاب نوع والان که مناسب با فضای تان باشد، یک تصمیم شخصی است که منعکس نماینده سلیقه، مقدار بودجه و نمای کلی محیط زندگی شما است. در نظر بگیرید که چگونه می توانید فضای خود را مطابق با سبک های سنتی، معاصر، مدرن و کلاسیک آویزها هماهنگ کنید.

همچنین محیطی را انتخاب کنید که ویژگی های آن را تکمیل کند و ظاهری را ایجاد نماید که کل فضا را تحت تأثیر قرار دهد. قبل از انتخاب یک والان، نسبت پنجره را به اندازه آویز انتخابی خود متعادل کنید. این به معنای اندازه کردن پنجره و تطابق آن با نوع آویز است. به هر روی، والان ها می توانند برای بیشتر محیط های منازل ایرانی، ایده آل و مناسب باشند.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 738

به "والان چیست؟ کدام نوع آن مناسب دکوراسیون خانه شماست؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والان چیست؟ کدام نوع آن مناسب دکوراسیون خانه شماست؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید